موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
124499
۱۴ آذر ۱۳۹۶

روایتی از ارادتمندی ابوذر به نبی مکرم اسلام(صلی‌الله علیه و آله و سلم) در یک اثر داستانی

«تشنه دیدار» اثری داستانی به قلم «محمدرضا سرشار» است که به گروه سنی نوجوان معرفی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سرشار در «تشنه دیدار» از روزی سخن می‌گوید که پیک مسلمانان از مرز روم از راه رسیده و خبر می‌دهد که امپراطور روم با لشکری بزرگ برای حمله به مسلمانان تشکیل شده است.

 

پس از رسیدن این پیک، پیامبر اسلام دستور بسیج عمومی را صادر می‌کند و درباره اهمیت و جایگاه جنگ در راه خدا صحبت می‌کند و با خواندن چند آیه درباره جهاد خبر لشکرکشی رومی‌ها را به مردم می‌دهد. رسول گرامی اسلام از آنها می‌خواهد هرکس که توانایی جنگیدن دارد آذوقه راه فراهم کند، سلاح بردارد و آماده باشد تا فرمان جنگ داده شود.

 

پس از اعلام فرمان جنگ، داستان کتاب روی ابوذر غفاری یکی از یاران پیامبر متمرکز شده و آماده شدن وی برای مقابله با دشمنان و شتر ضعیف و لاغرش را که باعث شده از سپاه جنگ جا بماند، برای خواننده به تصویر می‌کشد. نویسنده از تنها ماندن ابوذر در بیابان می‌گوید و ….

سرشار برای نوشتن این اثر، از کتاب‌های «داستان‌ راستان» استاد شهید مرتضی مطهری، «ابوذر غفاری» و «اسلام‌شناسی» دکتر علی شریعتی و «فروغ ابدیت» استاد جعفر سبحانی بهره برده است. شناخت عمیق سرشار از روایات و قصه‌های دینی نیز به یاری‌اش آمده است تا «تشنه دیدار» بدل به متنی شیرین و دلچسب شود که تشنگی مخاطبان این‌گونه آثار را برطرف می‌کند.
گفتنی است این کتاب پیشتر برای نخستین‌بار در سال 60 منتشر شده بود که به عنوان پرتیراژ‌ترین کتاب کودک و نوجوان کشور تا به امروز معرفی شده است.

کتاب «تشنه دیدار» چاپ سیزدهم(دوم ناشر) در ۳۰ صفحه، قطع جیبی و در شمارگان 2500نسخه و با قیمت 4600تومان توسط سوره مهر منتشر شده است.

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار