124377
۱۴ آذر ۱۳۹۶
جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛

کارگردان فرانسوی تئاتر: خنداندن تماشاگر ایرانی سخت است

کارگردان فرانسوی نمایش ‘مینیاتور’ با اشاره به اجراها و برگزاری کارگاه‌های خود در ایران گفت: خنداندن جوانان، کودکان و به طور کلی تماشاگران ایرانی بسیار سخت است.

به گزارش کودک پرس ، ریستوف تیبالت که برای حضور در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به سر می برد ضمن اشاره به ایجاد فضاهای خنده دار در نمایش خود تصریح کرد: متوجه شدیم ایرانی ها بسیار کم به حرکات طنز می خندند و ایجاد هیجان در آنها بسیار سخت است.

وی افزود: در کارگاه های آموزشی که تاکنون برگزار کردیم جوانان با چهره هایی جدی حضور پیدا می کنند و تلاش ما نتیجه بسیار اندکی در ایجاد لبخند در آنها دارد.
این کارگردان تئاتر فرانسوی در خصوص حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اظهار کرد: سال گذشته از طریق دوستی در ایران متوجه شدیم که چنین برنامه ای به صورت سالانه در حال برگزاری است و می توانیم در آن شرکت کنیم از این پیشنهاد استقبال کرده و سی دی معرفی نمایش خود را به جشنواره ارسال کردیم اما چون مهلت تمام شده بود نتوانستیم در بخش اجراها شرکت کنیم اما برای برگزاری کارگاه آموزشی دعوت شدیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار به ایران آمدم خاطرنشان کرد: بخشی کوتاه از نمایش ‘مینیاتور’ را سال گذشته در آیینی از جشنواره اجرا کردیم و قرار شد تا برای دوره بعدی نمایش کامل را به صحنه ببریم.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گرفتیم با اجرای نمایش در جشنواره حضور پیدا کنیم تصریح کرد: امسال در موقع مقرر سی دی نمایش را ارسال کرده و پذیرفته شدیم اما از حضور در بخش مسابقه اطلاعی نداشتیم و اینبار تنها در بخش بین الملل شرکت کردیم.

وی در شرح موضوع نمایش خود گفت: ‘مینیاتور’ در مورد یک اسطوره یونانی است پادشاهی است که کودکان و جوانان را برای خوردن قربانی می کند و همه کسانی که برای کشتنش اقدام می کنند در راه رسیدن به محل فرمانروایی مینیاتور راه را گم می کنند. تسه قهرمانی است که با کمک یک دختر سر طنابی را می گیرد و به مقر پادشاهی می رود و پس از کشتن مینیاتور با همان طناب باز می گردد و به شکوه و جلال می رسد.

 

کریستوف تیبالت همچنین بیان کرد: از گروه ما دعوت شده تا در شهرهای همدان و مشهد کارگاه هایی برگزار کنیم و ما نیز علاقه زیادی به حضور در ایران و شرکت در جشنواره داریم.
این کارگردان در خصوص تئاتر ایران نیز گفت: اجراهای مختلفی از کارگردانان ایرانی دیدیم و معتقدم ایرانی ها باید کمی روی صدای خود تمرینات بیشتری کنند.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از دهم تا 15 ماه جاری در همدان برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار