موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
124233
۱۴ آذر ۱۳۹۶

نخستین کتاب کودک شعر دفاع مقدس تقدیم مادر شهید «مهدی حدادی» شد

نخستین کتاب کودک شعر دفاع مقدس توسط یکی از کوچک‌ترین مروجان کتاب‌خوانی کشور تقدیم مادر شهید مهدی حدادی شد.

به گزارش کودک پرس از گنبدکاووس، هشت سال دفاع مقدس در کشور عزیزمان گنجینه‌های والایی است که هر کس با دیده انصاف و مروت به آن بنگرد در می‌یابد که این اقیانوس ژرف و عمیق را سال‌ها غواصی و جستجو باید تا معارف بی‌نظیر و غنی آن مرواریدوار از درون صدف‌های مختلف و از دل این دریای بی‌کران بیرون کشیده شود.

در جامعه اسلامی ما که دو مولفه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ مهدویت تشکیل دهنده ساختار اصلی گفتمان آن است تلاش برای شناخت فرهنگ ایثار و شهادت در بهترین انتخاب خود باید از دریچه دفاع مقدسی عبور کند که تصور‌یرگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌هایی است که برای صفحات تاریخ نیز تازگی دارد.

تلاش برای شناساندن فرهنگ و معارف دفاع مقدس راه‌های متعددی دارد که قطعا زبان هنر و ادبیات یکی از بهترین این راه‌هاست که هم موجب تسهیل فهم و درک آن شده و هم با الصاق ذوق هنری و دخیل کردن قوه عاطفه در کنار قوه عاقله انسان‌ها آن‌ها را برای ادامه این مسیر تشجیع می‌کند.

 

 

حال، سید علی کریمیان که خود از جانبازان انقلاب اسلامی و از رزمندگان دفاع مقدس بوده سال‌هاست که در مسیر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان گنبدکاووس تلاشی بی‌وقفه کرده و راه‌های متعددی را آزموده است.

وی با راه‌اندازی کتابخانه و مرکز امانت کتاب دفاع مقدس ابتدا تلاش کرد در این مسیر گام‌های بزرگی بردارد و سپس با جمع‌آوری خاطرات شهدا و ایثارگران این مسیر را ادامه داد به شکلی که امروز گنجینه‌ای از این خاطرات مکتوب و مصور است.

سیدعلی کریمیان اما در آخرین اقدام خود با سرودن شعر پیرامون شهدا آن هم شهدای بومی شهرستان گنبدکاووس به زبان کودکان نشان داد که به درستی می‌داند باید برای ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس گروه مخاطب را از میان خردسالان و کودکان برگزید و به همین منظور زبان اشعار خود را کودکانه قرار داده است.

 

این کتاب که به یاد سرباز شهید «مهدی حدادی» از شهدای شهرستان گنبدکاووس سروده شده، نخستین کتاب شعر کودک دفاع مقدس استان گلستان به شمار می‌رود که توسط سید علی کریمیان سروده شده و تصویرگری آن را الهام کشاورز انجام داده است.

در آستانه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) این کتاب مراحل پایانی چاپ خود را به پایان رساند و منتشر شد که نخستین جلد این کتاب نیز توسط زهرا سادات کریمیان که در زمره کاندیداهای کسب عنوان کوچک‌ترین مروج کتاب کشور نیز قرار دارد به مادر شهید مهدی حدادی تقدیم شد.

در این دیدار که اعضای شورا و بسیجیان عضو پایگاه مقاومت بسیج شهید «مجید زمانی» حوزه رسالت شهرستان گنبدکاووس به دیدار مادر و خانواده محترم و معزز شهید مهدی حدادی رفته بودند، مادر بزرگوار شهید مهدی حدادی به هنگام رویت کتاب با چشمانی اشک‌بار که به یاد جوان رشیدش خیس شده بود از عوامل تهیه کننده این کتاب به ویژه سید علی کریمیان که خود جانباز انقلاب و از اهالی این محله است تقدیر و تشکری صمیمانه کرد و بر پیشانی زهرا سادات کریمیان نیز بوسه‌ای مادرانه زد.

 

محله بهار در شهر گنبدکاووس که در میان مردم به محله بهارالشهدا معروف شده است محله‌ای است که بیشترین شهید را در جریان مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس از این شهرستان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در جای جای این محله و کوچه کوچه آن منزل و حل تربیت شهیدان و سرداران پرافتخاری قرار دارد که جان خود را برای اعتلای این انقلاب عزیز فدا کرده‌اند.

گفتنی است، کتاب‌های سلسله‌واری که توسط سید علی کریمیان در حال تدوین و انتشار است با عنوان محله‌مون بهاره شهیداش بی‌شماره که به شرح زندگانی شهدای محله بهار گنبدکاووس می‌پردازد کتاب‌هایی در قالب شعر خواهد بود که همراه با رنگ آمیزی برای کودک بسیار جذاب است که نخستین شماره از این مجموعه به یاد و نام شهید مهدی حدادی منتشر شده و دومین کتاب از همین مجموعه به یاد طلبه شهید «مهدی رضا شاطری» توسط خانم الهام کشاورز در حال تصویرگری است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار