124069
۱۳ آذر ۱۳۹۶
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

شهرستان‌ها در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ويژه ديده شوند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه شهرستان‌ها در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ويژه ديده شوند، گفت: برای تنوع و زیبایی بیشتر جشنواره، افتتاحیه در یکی از شهرستان‌ها و اختتامیه در شهرستان دیگر باشد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در استان همدان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ظرفیتی برای معرفی استعدادهای هنری در حوزه تئاتر به عنوان یک رشته هنری پایه در این استان است.

وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای بیان و معرفی توانمندی‌های هنر تئاتر استان همدان و شهرستان ملایر که در حوزه تئاتر سرآمد دانست و گفت: با برگزاری این جشنواره در همدان باید مزیت‌های هنری استان همدان را نمایان کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند در حوزه جذب گردشگر و توریست هنری از سراسر کشور به ویژه استان‌های مجاور از جمله استان هنردوست کردستان و شهرستان‌هایی مانند مریوان نقش مهمی را ایفا کرده و باید از فرصت این جشنواره برای جذب گردشگر و توسعه اقتصاد هنری تلاش شود.

 

 

وی با بیان اینکه برای استمرار این اقدام هنری باید برنامه‌‌ریزی بلندمدت داشته باشیم، گفت: همدان، استانی سرشار از هنر و مزیت‌های هنری و فرهنگی است که برگزاری این جشنواره آن هم با نگاه بین‌المللی و ظرفیتی که وزارت ارشاد برای این جشنواره‌ها ایجاد کرده بهترین ویترین هنری برای معرفی استان به کشور و بلکه دنیاست.

آزادیخواه اضافه کرد: می‌توان با برگزاری این رویداد هنری یک دریچه دیگری از استان همدان را که دریچه تئاتر و هنر است از بستر و خواستگاه تئاتر کودک و نوجوان به مخاطبین معرفی کنیم و این باعث علاقمندی بیشتر مخاطبین به همدان می‌شود.

وی اظهار کرد: ما باید نسبت به سال‌های قبل بهتر برنامه‌ریزی کنیم تا این جشنواره رهاورد خوبی را برای جامعه هنری استان همدان به همراه داشته باشد.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز گلایه‌مندی از مسئولان در این زمینه در کم‌توجهی به شهرستان‌ها گفت: وقتی جشنواره در استان برگزار می‌شود، باید شهرستان‌هایی که در آن حوزه هنر و مستعد و سرشار هستند دیده شوند و به آنها توجه شود.

آزادیخواه با بیان اینکه ملایر در زمینه تئاتر حرف برای گفتن دارد افزود: باید از ظرفیت این شهرستان استفاده شود و انتظار داریم شهرستان ملایر در سال‌های بعد حتما ویژه‌تر دیده شود.

وی گفت: تقسیم عادلانه در حوزه شهرستانی در این زمینه نیاز است که مسئولان بین استان تقسیم‌بندی کنند که برخی برنامه‌های این جشنواره در مرکز استان و برخی در شهرستان‌ها باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای تنوع و زیبایی بیشتر جشنواره افتتاحیه در یکی از شهرستان‌ها و اختتامیه در شهرستان دیگر باشد.

 

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و مدیران هنری از جمله اداره فرهنگ و ارشاد، خانه مطبوعات، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و… باید برای بهتر برگزار شدن این جشنواره پای کار بیایند گفت: باید یک شبکه عادلانه در این جشنواره ایجاد شود تا همه از مزایای آن استفاده کنند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای بیان خلاقیت‌ها و استعدادهای هنرمندان این حوزه است خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌تواند ظرفیتی برای هنرمندان حوزه تئاتر استان فراهم کند تا جوانان هنرمند این حوزه در استان خود را نشان داده و بتوان در سال‌های آینده از استعداد این جوانان برای برنامه‌های متنوع استان و کشور استفاده شود.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار