124029
۱۳ آذر ۱۳۹۶
در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

کارگاه آموزشی دنیای کاغذی در جشنواره تئاتر همدان برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی «دنیای کاغذی» با حضور گری فریدمن فعال تئاتر کودک و عروسکی از استرالیا، با جان بخشی به اشیا در این دوره از جشنواره پیش‌بینی شده است.

به گزارش کودک پرس ، نخستین جلسه این کارگاه روز شنبه 11آذرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و دومین جلسه آن نیز ساعت 15 الی 18 در محل کانون برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سومین دوره‌ای است که گری فریدمن در این رویداد حضور دارد و در کارگاه خود به شرکت کنندگان برای کشف دنیای بیرونی و درونی اشیا کمک می‌کند چرا که معتقد است این کشف سبب افزایش خلاقیت و پیشرفت انسان‌ها می‌شود.

فریدمن به عنوان کارگردان انیمیشن و ابداع‌گر این روش اظهار داشت: باید زندگی را از جنب و جوش ذهن انسان‌ها به اشیا منتقل و به آن‌ها هویت دهیم چرا که جان‌بخشی به اشیا حالت روحی دارد.

 

وی افزود: این اتفاق به صورت ناخودآگاه پیش می‌آید به عنوان نمونه همیشه یک عروسک‌گردان در اختیار عروسک است که باید اجازه دهیم تا این حس ناخودآگاه به وجود آید و بدون آن که متوجه باشیم به عروسک جان ببخشیم.

 

 

کارگردان و فعال هنری استرالیایی با یبان اینکه یکی از اصلی‌ترین اشتیاق‌هایم در زندگی کمک کردن و آموزش مهارت‌هایم به علاقه‌مندان است بیان کرد: سعی می‌کنم تا از این مهارت‌ها در آموزش و حتی درمان بهره گرفته شود ضمن اینکه از حضورم در این جشنواره خوشحالم.

این کارگاه ضمن معرفی و آشنایی افراد با یکدیگر برای آموزش تمرکز، فعالیت ذهنی همراه با موسیقی انجام گرفت و با تولید اثر هنری با کاغذ پایان یافت.

گری فریدمن این هنرمند استرالیایی در بیش از 50 جشنواره تئا‌تر، کارگاه آموزشی برگزار کرده‌است.

 

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان تا 15 آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار