موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
12400
۲۶ آبان ۱۳۹۵

کتاب «لی‌لی‌زی، بیا بازی»

«لی‌لی‌زی، بیا بازی» عنوان داستانی از سوسن طاقدیس است. نویسنده در این داستان برای بچه‌ها از اهمیت دوستی گفته و از آنها، به زبانی ساده و غیرمستقیم، خواسته تا خجالتی نباشند و با دیگران دوست شوند و ارتباط برقرار کنند.

به گزارش کودک پرس , «لی‌لی‌زی، بیا بازی» عنوان داستانی از سوسن طاقدیس برای گروه سنی«الف» با تصاویر ساناز شفقی است. نویسنده در این داستان برای بچه‌ها از اهمیت دوستی گفته و از آنها، به زبانی ساده و غیرمستقیم، خواسته تا خجالتی نباشند و با دیگران دوست شوند و ارتباط برقرار کنند.
«لی‌لی‌زی»، یک حلزون تنها و خجالتی است که بیشتر وقت‌ها، سرش را توی صدف می‌کند و با هیچ‌کس بازی نمی‌کند. لی‌لی‌زی، گاهی سرش را از صدف تنهایی خود بیرون می‌آورد و دیگران را می‌بیند که با هم دوست هستند و بازی می‌کنند و آواز می‌‎خوانند اما او هیچ دوستی ندارد و از صبح تا شب در لاک خود فرو رفته است.
یک روز لی‌لی‌زی، یواشکی سرش را بیرون می‌آورد و چشمش به یک سوسک بال طلایی تنها می‌افتد. خیلی دلش می‌خواهد به او سلام می‌کند و با سوسک طلایی همبازی شود اما نمی‌تواند. دوست دارد سوسک مهربان با بال‌های طلایی‌اش از او بخواهد با هم همبازی شوند. ولی…
سوسن طاقدیس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. فعالیت داستان نویسی حرفه ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در کیهان بچه‌ها آغاز کرد.او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه کرده است که«قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی»، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «جوراب سوراخ» و… از جمله آثار اوست.

سوسن طاقدیس، سال ۱۳۸۶ موفق شد، جایزه کتاب سال را  برای کتاب «قدم یازدهم» دریافت کند. او با ذهن و زبان کودکان آشناست و با زبانی ساده و روان از دغدغه‌های بچه‌ها سخن می‌گوید و به شیوه غیرمستقیم، مفاهیم بسیاری را به آنها آموزش می‌دهد.
ساناز شفقی، داستان طاقدیس را به خوبی کرده و متن و تصویر یکدیگر را کامل می‌کنند. میترا مسیحا کتاب را به شکل یک حلزون طراحی کرده است و این نوع طراحی بر جذابیت کتاب می‌افزاید. اما افسوس که جلد کتاب، کاغذی است و جلد کاغذی با فرم و ساختار کتاب هماهنگ نیست.
نوشته سوسن طاقدیس با تصاویر ساناز شفقی را انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۵۰۰۰ نسخه  «لی‌لی‌زی، بیا بازی»، به قیمت ۴۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار