123461
۱۱ آذر ۱۳۹۶
در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

نمایش‌های خارجی با «داستان کریستال» و «مینیاتور» در همدان اجرا می‌شود

نمایش «داستان کریستال» از کشور روسیه و نمایش «مینیاتور» از کشور فرانسه در دومین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر در همدان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، دو نمایش خارجی «داستان کریستال» و «مینیاتور» روز شنبه 11 آذرماه در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به روی صحنه می‌رود این دو نخستین نمایش‌هایی هستند که در بخش مسابقه بین‌الملل اجرا می‌شوند.

نمایش «داستان کریستال» از کشور روسیه نوشته اِوا پتروسکا است که با کارگردانی ویکتور دراگون به صحنه می‌رود. این نمایش روایت یک تئاتر جادویی از داستان «سیندرلا» است. هنرمند با تئاترِ اشیاء مواجه است، عروسک‌ها همه چیز هستند؛ از مبلمان آنتیک تا کابینت‌ها، جعبه‌ها، حباب‌ها و غیره.

 

این نمایش محصولی از کمپانی «تریلیکا» است و عوامل اجرایی آن شامل؛ نویسنده: اِوا پتروسکا، کارگردان: ویکتور دراگون، طراح تولید: یولیا اسکوراتوا، آهنگساز: اسنیگل دیکجووت،
نقاش: سوتلانا باندلتووا، محصول کشور: روسیه.

 

ویکتور دراگون کارگردان این نمایش فارغ‌التحصیل رشته بازیگری سینما و تئاتر است. وی عضو انجمن مبتکران و همچنین عضو سازمان بین المللی یونیما است. مدیریت بخش هنری تئاتر (تریلیکا) مسکو، شرکت در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی تئاتر از جمله جشنواره بین‌المللی عروسکی (تعطیلات مسکو) و غیره از دیگر فعالیت‌های اوست.

نمایش «داستان کریستال» که مدت زمان اجرای آن 40 دقیقه است، روز شنبه 11 آذرماه در سه نوبت 10، 15 و 17:30 در پلاتو مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا به روی صحنه می‌رود.

نمایش «مینیاتور» از کشور فرانسه دیگر نمایشی است که در همین روز به صحنه می‌رود، این نمایش نوشته و کار کریستوف تیبالت است، روایت داستان یک فاتح جوان یونانی است که به شکل داوطلبانه با یک حیوان ترسناک روبه‌ رو می‌شود. موجود ترسناک در عمق یک پلکان مارپیچ زندگی می‌کند. این حیوان ترسناک هر سال از پادشاه مینوس، پادشاه کرت از دریای اژه و پادشاه آتن می‌خواهد که برای جلوگیری از جنگ، یک نفر را قربانی کند و ادامه قصه …

نویسنده و کارگردان: کریستوف تیبالت، بازیگران: کریستوف تیبالت، لارنت داپونت، آیمی لیبالور، محصول کشور: فرانسه.

کارگردان این نمایش کریستوف دیبالت است که کارگردان و بازیگر شناخته شده است و جوایز متعددی از جشنواره‌های میامی، نیویورک، فرانسه، آلمان و غیره را دریافت کرده است. وی کارگردانی است که دوست دارد با گروه‌های نوگرا و منتقد در جشنواره‌های دائمی و بدون زمان کار کند. به قول او، آینده‌گرایی در زمان حال، برای رسیدن به اهداف همیشه روشن و ساختن آینده است.

نمایش «مینیاتور» که مدت زمان اجرای آن 35 دقیقه است، روز شنبه 11 آذرماه در سه نوبت 10، 15 و 17:30 در پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی شهید اوینی به صحنه می‌رود.

 

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از 10 تا 15 آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار