122902
۰۸ آذر ۱۳۹۶
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان:

مخالف داوری آثار توسط کودکان هستم/ انتخاب پیشکسوتان تئاتر برای داوری

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه در این دوره بخش داوری کودکان حذف شده است، گفت: کودکان برای امر داوری باید از قالب کودکی خود خارج شده و مدیروار و جدی نمایش‌ها را ببینند و قضاوت کنند و من به شدت با این رویه مخالفم.

به گزارش کودک پرس ، مریم کاظمی روز چهارشنبه مخالفت خود را با داوری کودکان به سبک سال های گذشته جشنواره اعلام کرد و افزود: با اینکار کودکان از دایره کودکی دور شده و با یک آموزش کوتاه تیتروار آنچه را که هنرمندان و آموزشگران تئاتر به طور مداوم و در طول سال ها فعالیت فراگرفته اند، باید انجام دهند.

وی اضافه کرد: با این کار تنها ذهن کودکان را با اصطلاحات گنگ و سنگین بازیگری، میزانسن، طراحی و کارگردانی پر می کنیم.

کاظمی، ارزیابی نمایش ها را کار داوران کارکشته دانست و گفت: ذهن کودکان آمادگی اینکار را ندارد و باید به کودکان اجازه بدهیم با خنده و شادی و به دلخواه خود نمایش ها را ببینند و لذت ببرند.
دبیر بیست و جهارمین جشنواره بین المللی تئاتر گفت: بجای داوری باید تالاری برای گفت گوهای صمیمانه کودکان فراهم کنیم تا پس از تماشای نمایش با همسالان خود در مورد نمایش ها صحبت کرده و نظر بدهند.
به گفته این کارگردان برجسته تئاتر کشور، شاخص کردن تعدادی از کودکان به عنوان داور موجب آسیب روحی به دیگر کودکان می شود و بهتر است بگذاریم کودکان از جشنواره نهایت لذت را ببرند.
حسین محب اهری، بابک محمدی، مریم سعادت، احمد بیگلریان و رضا فیاضی پنج هنرمند شناخته شده تئاتر کشور داوری بخش مسابقه ایران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده دارند.

همدان 10 تا 15 آذرماه میزبان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار