موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
122743
۰۸ آذر ۱۳۹۶
در قالب دو کتاب؛

نقش فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک و نوجوان بررسی شد

​میترا متاجی‌امیررود در کتاب‌های «بیست‌وپنج سال اسطوره و فرهنگ عامه در ادبیات کودک» و «فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک» به نقش فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک و آثار این حوزه می‌پردازد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب‌های «بیست‌وپنج سال اسطوره و فرهنگ عامه در ادبیات کودک» نوشته میترا متاجی‌‌امیررود و «فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک» نوشته سیده راحیل موسوی و میترا امیررود که از سوی انتشارات ناسنگ منتشر شده است به نقش فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک و آثار حوزه کودک و نوجوان می‌پردازد.

نویسنده در کتاب‌ «بیست‌وپنج سال اسطوره و فرهنگ عامه در ادبیات کودک» سعی دارد که چگونگی و میزان به کارگیری فولکلور و اسطوره در ادبیات کودک و نوجوان بر اساس آثار منتشر شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دهه هفتاد شمسی تاکنون را مورد بررسی قرار دهد. در این کتاب بعد از بیان تعاریف و مفاهیم مربوط به فرهنگ عامه و اسطوره، نقش فرهنگ عامه و اسطوره در دو زمینه روان‌شناختی و فرهنگی در ادبیات کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که اسطوره و فرهنگ عامیانه در تقویت نیروی تخیل و خلاقیت کودک نقش دارد.

سپس با بیان عنوان‌ها و مشخصات کتاب‌های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری که محتوای باورهای اسطوره‌ای و همچنین فرهنگ عامه داشتند 25 نمونه از این آثار داستانی در حوزه نثر که مرتبط با قصه‌های عامیانه و ارزش‌های اصیل ایرانی و خصایص پهلوانی و اسطوره‌ای است را مورد بررسی قرار داده است.

انتشارات ناسنگ، کتاب‌ «بیست‌وپنج سال اسطوره و فرهنگ عامه در ادبیات کودک» را در قالب 156 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 150 هزار ریال منتشرکرده است.

سیده راحیل موسوی و میترا متاجی‌امیررود نیز در کتاب «فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک» به ارائه تعاریفی از فرهنگ عامیانه، کارکردهای فرهنگ عامه، اسطوره، ماهیت اسطوره، کارکردهای اسطوره، تعریف ادبیات کودک، اهمیت و اهداف ادبیات کودک، پیشینه ادبیات کودک در ایران، بن مایه‌های اصلی فرهنگ عامه در ادبیات کودک و مولفه‌های فولکلوریک در ادبیات کودک می‌پردازند.

کتاب «فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک» سعی دارد با توجه به اهمیت بیان داستان‌های عامیانه و ترویج فرهنگ عامه و مضامین اسطوره‌ای کشورمان، نقش این مفاهیم را در شکل‌گیری ادبیات کودک و تاثیرات آن بررسی کند.

انتشارات ناسنگ، کتاب‌ «فرهنگ عامه و اسطوره در ادبیات کودک» را در قالب 72 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 75 هزارریال منتشرکرده است.

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار