122553
۰۸ آذر ۱۳۹۶

پوشش ۱۶۰۰ مدرسه در طرح کانون مدرسه کشور

کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کشور از اجرای عدالت فرهنگی تحت اجرای طرح کانون مدرسه در سال گذشته و امسال توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کودک پرس ، ملیحه باقری افزود: این طرح به منظور بهره‌مندي عموم دانش‌آموزان از ظرفيت‌هاي موجود در مراکز کانون اجرا مي‌شود و دانش‌آموزان ضمن آشنايي با مراکز کانون در فعاليت هاي متنوع فرهنگي هنري و ادبي شرکت مي‌کنند.

کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی کانون اظهار کرد: در سال تحصيلي جاري اين طرح با قوت بيشتر از ابتداي آبان ماه در مراکز کانون در حال اجرا است و کتاب کارهاي ارسال شده در دو بخش تجويزي و نيمه تجويزي و به منظور سهولت دسترسي مربيان به اجراي فعاليت ها منطبق با کتا بهاي درسي در اختيار آنان قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: اين کتاب کارها در بخش تجويزي براي هر جلسه حدود 12 فعاليت را از کتب مختلف درسي پيشنهاد مي دهد و مربي متناسب با نياز اعضا، تجهيزات و امکانات در دسترس خود 3 نمونه از آن ها انتخاب و اجرا مي‌کنند.

 

ملیحه باقری گفت: در این طرح بخش نيمه تجويزي براي مربياني طراحي شده است که با توجه به اهداف هر مفهوم درسي مشتاقند تا خودشان شيوه‌ي اجرايي طراحي کنند. مربيان آزادند تا هر کدام از اين روش ها (تجويزي يا نيمه تجويزي و يا ترکيب اين دو روش) را انتخاب کنند. وی طی اشاره به آسيب شناسيِ استاني در برنامه ها ی این طرح افزود: آسيب شناسي هاي انجام شده در هر برنامه، مي تواند براي رفع کمبودها و آسيب برنامه ها به کارشناسان ستادي، کمک بسيار زيادي داشته باشد از اين‌رو از استانها خواسته شده است تا نتايج اين آسيب شناسي ها به همراه گزارش اجراي برنامه ها به ستاد جهت برنامه ریزی های متوالی طی این طرح ارسال شود.

منبع: روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار