122211
۰۵ آذر ۱۳۹۶
به‌همت معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(علیه‌السلام)؛

جشنواره “غنچه‌های امید” در مشهدمقدس برگزار می‌شود

جشنواره “غنچه‌های امید” به‌همت معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) و فرهنگ سرای کودک و آینده در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسین زاده ظهر در نشست خبری «غنچه‌های امید» که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد بر اهمیت کادرسازی و تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی تاکید و اظهار داشت: کار تربیت نیرو به در بالاترین سطح خود در حال انجام است.

معاون فرهنگی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه که نسل امروز انقلاب از نسل‌های پیشین بهتر است تصریح کرد: علت تاکیدات ایشان این است که نونهالان امروز آینده‌ سازان این کشور هستند.

حسین‌زاده بر تربیت نیروی انقلابی و ارزشی تاکید و اضافه کرد: این نیرو باید بتواند از لحاظ اخلاقی و مبانی انقلاب، پیشرو باشد.

 

 

معاون فرهنگی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) با اشاره به اینکه ایران دارای استعدادهای بسیاری برای رسیدن به رشد و تعالی است، گفت: متاسفانه دشمنان انقلاب اسلامی در رابطه با تهاجم فرهنگی برای نسل نونهال و نوجوان برنامه‌ریزی کرده و چنانچه ما اقدام مثبتی در این عرصه انجام ندهیم به این معنا نیست که دشمن سکوت کرده و فعالیت‌های تبلیغی خود را متوقف می‌کند.

وی به آفت‌های موجود بر سر راه نسل نونهال و نوجوان اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه در برخی از مهدهای کودک، رویکردهای سکولاریسم مشاهده می‌شود که با مبانی دینی، ارزشی و انقلابی ایران اسلامی همخوانی ندارد و چنانچه بتوانیم مسئله آموزش را در بین نونهالان و همچنین خانواده آنان نهادینه کنیم، در موضوع آموزش موفق عمل کرده‌ایم.

 

 

معاون فرهنگی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) بر نقش رسانه‌ها و مساجد در این عرصه تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(علیه‌السلام)، فرهنگ سرای کودک و آینده شهرداری مشهد و دیگر ارگان‌هایی که به نوعی با نونهالان و مهدهای کودک در ارتباط هستند اقدام به برگزاری جشنواره غنچه‌های امید کرده‌اند که امسال برای سومین سال پیاپی این جشنواره در سطح شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری این جشنواره را کنار هم قرار دادن پدرو مادر و کودک، خنثی‌کردن برنامه‌های دشمن و آشنایی با قهرمانان ملی و دینی برشمرد و ادامه داد: درصدد هستیم با برگزاری این جشنواره مهدهای کودک را در میدان رقابت قرار دهیم تا زمینه رشد آن ها فراهم شود.

 

درادامه این نشست ملیحه غیور، دبیر سومین جشنواره «غنچه‌های امید» پرده‌خوانی، قصه‌گویی، الگوی برتر تدریس، روخوانی قرآن، سرود، دکلمه و مهارت‌های حسی و حرکتی وغیره را از محورهای برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: محورهای اعلام شده باید حول عناوین سیره و فرهنگ رضوی، دهه فجر، ایثار و شهادت، آداب شهروندی و خانواده باشد.

وی با یادآوری اینکه این جشنواره برای نخستین بار در سال 94 برگزار شد، بیان کرد: در سال نخست برگزاری حدود 150 مهد کودک و 1500 کودک و در سال 95، 250 مهد و بیش از 4 هزار کودک در جشنواره شرکت و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

غیور همچنین به برگزاری دوره توانمند سازی برای مربیان در هر دو دوره اشاره کرد و گفت: در سال نخست 200 مربی و در سال دوم 500 مربی در این دوره شرکت کرده اند.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار