122146
۰۵ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان:

سرمایه‌گذاری فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان آینده‌ کشور را تضمین می‌کند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در جامعه امروز نیازمند هم‌افزایی است گفت: سرمایه‌گذاری فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان آینده‌ کشور را تضمین می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، حسن ظهیری در دیدار با مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهار داشت: رسالت‌ مجموعه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی و محو چاله‌های فرهنگی حائز اهمیت است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان آینده‌ کشور را تضمین  می‌کند تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و  آینده‌سازی در جامعه امروز نیاز‌مند هم‌افزایی و هم‌دلی است.

وی با بیان اینکه با همدلی‌ و هم‌افزایی می‌توان به تعریف قالب‌های تازه و ارتقاء محتوا در برنامه‌های کودک و نوجوان پرداخت خاطرنشان کرد: شناخت اهداف جذاب‌سازی کشورهای غربی در تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان ایرانی یک امر ضروری در کشور است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیازمندی‌های کودک و نوجوانان را در حوزه‌های فرهنگی متفاوت دانست و تاکید کرد: نوجوانی دوران تحول ظاهری و درونی بوده و این دوران به‌طور ویژه نیازمند برنامه‌ریزی‌ هدفمند است.

ظهیری معرفی کودکان و نوجوانان توانمند در حوزه‌های مختلف و تبیین دلایل توفیق افراد برای مخاطبان را شیوه‌‌ای اثر‌بخش در مسیر الگو‌سازی عنوان کرد و افزود: معرفی کودکان و نوجوانان توانمند در حوزه‌های مختلف لازمه فرهنگ‌سازی است.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت عمق‌بخشی به برنامه‌ها و بهره‌گیری از کتاب به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تربیتی همواره باید مدنظر قرار گیرد تصریح کرد: تعامل و همکاری دو نهاد صدا و سیما و  این مجموعه فرهنگی در استان گیلان گسترش می‌یابد.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به افزایش همکاری‌های دو سویه از سوی این دو نهاد تاکید کرد: همکاری و تعاملات نهادهای فرهنگی موجب بستر‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی است.

 

اسفندیار ضیایی با بیان اینکه هم‌افزایی کانون و صدا و سیما می‌تواند نقشی تاثیر‌گذار در استان داشته باشد اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نگاه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوان دارد.

وی همراه‌سازی خانواده‌ها با نهادهای فرهنگی را از دیگر اولویت‌های فرهنگ سازیو حرکت در مسیر تحقق برنامه ششم توسعه دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در تحقق اهداف سند چشم انداز نیازمند همدلی تمامی دستگاه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به جایگاه رسانه در معرفی و مطالبه‌ حقوق کودک و نوجوان،  تاکید کرد: رسانه ملی می‌تواند به جلوه‌گری بهتر و بیشتر فعالیت‌های کودک و نوجوان محور کمک‌ چشمگیری کند.

 

ضیایی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های کانون و رسانه ملی نتیجه‌بخشی و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ را دو چندان می‌کند گفت: فعالیت‌های مراکز ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون می‌تواند به ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های صدا و سیما ‌کمک‌کند.

وی پخش قصه‌گویی، معرفی کتاب، سرود و نمایش‌های کتاب‌محور را از جمله‌ فعالیت‌ها و همکاری‌های این دو نهاد معرفی کرد و افزود: بهره‌گیری از اعضاء کانون به‌عنوان مجری و استفاده از همکاران با سابقه کانون به‌عنوان کارشناسان برنامه‌‌ها می‌تواند در تحقق اهداف اثرگذار باشد.

ضیایی جایگاه کانون را به‌عنوان الگویی مناسب در زمینه کشف و پرورش خلاقیت و استعداد‌های کودکان و نوجوانان بیان کرد گفت: همکاری دستگاه‌های فرهنگی هم‌چون صدا و سیما و کانون  بستر‌ساز حرکت موثر در این ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در حوزه کودک و نوجوان است.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار