موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
122131
۰۵ آذر ۱۳۹۶

آغاز به کار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان با شعار «کودکی، همسفر قصه‌ها»

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان با اشاره به اینکه شعار جشنواره امسال «کودکی، همسفر قصه‌ها» است بیان کرد: ارتقاء نمایش‌های کودکان مستلزم آموزش صحیح همراه با سرگرمی است.

به گزارش کودک پرس ،  مریم کاظمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان  در نشست مطبوعاتی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: تئاتر، هنر عینی است علم تئاتر باید مانند دیگر دروس در مدارس تدریس شود، این موضوع آینده‌ی شغلی روشن‌تری را برای فرزندان این سرزمین به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شعار جشنواره امسال «کودکی، همسفر قصه‌ها» است بیان کرد: در سالهای اخیر در نمایش‌های کودکان شاهد شاهکارهای حرفه‌ای آنها بودیم که تداوم و بهبود این موضوع مستلزم آموزش صحیح همراه با سرگرمی است.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در خصوص کودکان زلزله زده‌ی استان کرمانشاه اذعان کرد: طبیعتا در هر زمانی رخداد یک حادثه، روی برنامه‌های حاکم تاثیراتی را می‌گذارد وقوع حادثه‌ی دلخراش کرمانشاه نیز باعث اجرای نمایش‌های خیابانی در این استان شد که اولین حضور آن در منطقه‌ی سرپل ذهاب با عنوان«دیو و کدو» بود.

وی در خصوص حذف داوری کودکان خاطرنشان کرد: خارج کردن کودکان از دنیای کودکیشان و وارد کردن اجباری آنها به دنیای خشک و آموزش داوری‌هایی که افراد طی سالیان طولانی آن را کسب کردند در طی چند روز، واقعا کار صحیحی نبوده و بهتر است کودکان در نشست‌های دوستانه بعد از ارائه‌ی هرکار اظهار نظر کنند.
کاظمی از انتخاب ۸ نمایش خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره خبر داد و گفت: امسال از ۸ کشور ایتالیا، ترکمنستان، آذربایجان، کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، دانمارک و روسیه ۸ نمایش برای اجرا در این دوره از جشنواره انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه ۴ مورد از نمایش‌ها در بخش مسابقه بین‌الملل شرکت می‌کنند و داوری می‌شوند، اظهار کرد: نمایش «خاطرات جوجه اردک زشت» نوشته هانس کریستین اندرسن از کشور ایتالیا که به شیوه جدید برای نوجوانان و کودکان اجرا می‌شود و داستان شیرینی دارد، برای مخاطب عام به روی صحنه می‌شود.
کاظمی ادامه داد: نمایش «بز بازیگوش» از آذربایجان به نمایش رابطه یک دختر کوچک با بز می‌پردازد و نمایش »مایناتور» از فرانسه نقل قول یونانی در اساطیر یونان را نمایش می‌دهد.
وی اضافه کرد: «تک‌نوازی دو نفره» از کشور دانمارک نمایشی شاد و داستان جالب توجهی را برای مخاطب اجرا می‌کند و داستان «کریستال» از روسیه از اشیا شیشه‌ای برای انتقال مفهوم به مخاطب استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اجرای نمایش «شینگ شان شو» از آلمان و نمایش «نوازنده کوچک» از کره‌جنوبی در جشنواره ۲۴ خاطرنشان کرد: نمایش «نصفه گوش» از کشور ترکمنستان که با استفاده از داستان‌های فولکلور ترکمنی اجرا می‌شود و بهره‌گیری از لباس و حرکات بومی در آن چشمگیر است نیز در بخش بین‌الملل به روی صحنه می‌رود.
گفتنی است؛ بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار