121945
۰۴ آذر ۱۳۹۶

نمایش «کاسه گردون» به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی راه یافت

نمایش خیابانی “کاسه گردون” گروه سپید و سیاه به سرپرستی « مهدی حبیبی» و نویسندگی و کارگردانی “نرگس خاک‌کار” به یازدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی بندرعباس راه یافت.

به گزارش کودک پرس ، با اعلام نتایج بازبینی بخش خیابانی یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، آثار راه یافته به این جشنواره مشخص شد که نمایش خیابانی «کاسه گردون» گروه نمایشی سپید و سیاه به نویسندگی و کارگردانی «نرگس خاک‌کار» هنرمند موفق ملایری البته به نمایندگی از استان تهران و شهر ری نیز در بین آنها دیده می‌شود.

 

در همین راستا نرگس خاک‌کار با بیان اینکه به دلیل سکونت در تهران به عنوان نماینده این استان و شهر ری در این دوره از جشنواره حضور خواهیم داشت، افزود: یازدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس خواهد بود که البته میزبان نمایش‌های بخش خیابانی شهرستان میناب است.

وی گفت: در این دوره از جشنواره رضوی که از 18 تا 22 آذرماه برگزار می‌شود، علاوه بر “کاسه گردون” نمایش‌های دیگری هم از جمله نمایش‌های “کبوتر زرد” و “خوشبختی همینجاست” (کرمانشاه)، نمایش‌های “خیابانی حسرت” و”پژوهش” (میناب)، نمایش ضامن آهو (تبریز) و نمایش “طوق سبز” (همدان) از همدان نیز حضور دارند که با هم به رقابت می‌پردازند.

 

خاک‌کار ضمن معرفی عوامل نمایش خود افزود : بازیگران این کار را علاوه بر خودم، مهدی حبیبی، علی خانجانی، محمد محسنی، سجاد اسماعیلی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نمایش «کاسه گردون» در واقع بازگوکننده یکی از آیین‌های فراموش شده روستاهای اطراف ملایر است که مردم این روستاها در آخرین روزهای زمستان به روستاهای مجاور رفته و با جار زدن فرا رسیدن فصل بهار را مژده می‌دهند؛ البته در قبال این مژده، مردم علاوه بر تبریک و شادباش سال نو، کاسه‌های آنها را هم از میوه و تنقلات سفره هفت‌سین پر می‌کنند.

 

 

نویسنده و کارگردان نمایش “کاسه گردون” در پایان با اشاره به اینکه برای آماده سازی این نمایش دوهفته تمرین داشته اند، تصریح کرد: امیدواریم با درخشش هنرمندان این نمایش، برگ زرینی دیگری بر افتخارات گروه سپید و سیاه رقم بخورد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار