12092
۲۴ آبان ۱۳۹۵

چاپ بیش از ۵هزار کتاب در حوزه کودک و نوجوان

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 5 هزار و 501 جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان در کشور طی هفت ماه به چاپ رسیده است.

به گزارش کودک پرس پرس : سیدعباس صالحی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در کرمان با بیان اینکه پس از انقلاب اتفاقات خوبی در حوزه کتاب از نظر کمی و کیفی حاصل شده است گفت: سال گذشته جشن چاپ یک میلیون کتاب پس از انقلاب در کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته 13 هزار و 138 کتاب چاپ اولی منتشر شده است گفت: 91 هزار و 360 عنوان کتاب نیز چاپ مجدد شده‌است.

صالحی با بیان اینکه در مجموع 222 هزار کتاب در دولت یازدهم منتشر شده تصریح کرد: فقط در هفت ماهه ابتدای امسال حدود 39 هزار جلد کتاب در کشور به چاپ رسید.

وی افزود: در حوزه علوم انسانی حدود 8 هزار جلد کتاب، بخش دین 4 هزار و 761 جلد، هنر و ادبیات 5 هزار و 705 جلد و کودک و نوجوان 5 هزار و 501 جلد کتاب به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بهانه اینکه کتاب مطابق ذوق و سلیقه مخاطب پیدا نمی‌شود قابل قبول نیست گفت: انواع کتاب‌ها با عناوین و سلایق مختلف در کشور در حال انتشار است.

وی با بیان اینکه نیازمند راه‌اندازی دو موج برای خرید کتاب و خواندن کتاب در کشور هستیم اظهار داشت: هر دوی این موج ها به اقتصاد نشر در کشور کمک می‌کند و باید به هر طریقی نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور کمک کرد.

وی حضور بیش از 200 ناشر بزرگ از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب کرمان را نشان از استقبال خوب سال‌های قبل مردم کرمان از نمایشگاه دانست .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار