120861
۲۹ آبان ۱۳۹۶

۷۰ درصد کودکان مالزیایی نگران زورگویی

نتایج یک تحقیق بین المللی منتشر شده از سوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نشان می دهد که هفت نفر از هر ۱۰ کودک مالزیایی هدف زورگویی دیگران قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، این وضعیت در مالزی در حالی وجود دارد که در ژاپن تنها سه و در انگلستان نزدیک به چهار کودک در معرض این پدیده قرار دارند.
صندوق کودکان سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرده است که کودکان مالزیایی همچنین نگران دیگر مسائل جهانی از قبیل خشونت علیه کودکان (64 درصد) و تروریسم (60 درصد) هستند.
این تحقیقات همچنین نشان می دهد که 17 درصد از این کودکان خواستار توجه رهبران جهانی به مسئله آموزش برای فقرا و 15 درصد دیگر خواستار اقداماتی برای مقابله با فقر و تروریسم شده اند.
در این مطالعه 11 هزار پسر و دختر در سنین بین 14 تا 18 سالگی از کشورهای مختلف از جمله مالزی، برزیل، مصر، آمریکا و هند شرکت کرده اند.

 

در این گزارش آمده است که تحقیقات صندوق بین المللی کودکان سازمان ملل انعکاس دهنده نتایج تحقیقاتی است که از سوی مرکز تحقیقاتی ‘کودکان برای تغییر’ انجام شده و در آن اولویت ها و نگرانی های کودکان مالزیایی مورد بررسی قرار گرفته است.
‘یونیسف’ به مناسبت روز جهانی کودک اظهار امیدواری کرده است که دولت ها، فعالان تجاری و گروه های مختلف اجتماعی در کشورهای گوناگون جهان به خواسته کودکان توجه کرده و مسائلی که آنها را تحت تاثیر قرار می دهند، مد نظر داشته باشند.

روز جهانی کودک از سال 1989 به صورت رسمی اعلام شده و ‘یونیسف’ اهدافی از جمله بقاء رشد کودکان، آموزش وتحصیلات پایه و برابری جنسی (شامل تحصیل برای دختران)، حفاظت از کودکان برابر خشونت، سوء استفاده و تجاوز، اچ.آی.وی و ایدز، و همچنین سیاست حمایت از مشارکت در حقوق کودکان را دنبال می کند.
حوزه‌های عملکرد ‘یونیسف’ شامل رشد در دوران کودکی، تحول و مشارکت در دوران جوانی و مهارتهای زندگی بر اساس آموزش و تحصیل است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار