120727
۲۹ آبان ۱۳۹۶

برگزاری فستیوال بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در آنکارا

فستیوال بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «دیار کودکان» به همت انجمن «سینو توپیا» تركيه و با همکاری شهرداری آنکارا در سالن ییلماز گونای، برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی فاتین کانات، رییس انجمن «سینو توپیا» گفت: این جشنواره به منظور ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان و همچنین آشنایی بیشتر آنان با فیلم‌های ساخته شده در سایر کشورها در حوزه کودک و نوجوان برگزار مي‌شود.

در ادامه این برنامه معاون فرهنگی شهرداری چانکایا، برگزاري این جشنواره را زمینه مناسبی برای ارایه خدمات فرهنگی به مردم و مشارکت شهرداری در آن دانست.

وی ارایه این خدمات شهری به همه افراد جامعه را بخش مهمی از وظایف شهرداری‌ها برشمرد و افزود: در ارایه این خدمات، ایجاد نشاط و شور و اشتیاق برای کودکان و نوجوانان صحنه‌های زیبایی را خلق می‌کند که برای دست‌اندرکاران این جشنواره ارزش فراوانی دارد.

رضا عزیزیان، معاون رایزنی فرهنگی کشورمان در تركيه نیز در سخراني خود اقدام مسئولین برگزاری این جشنواره در معرفی آثار هنرمندان سایر کشورها به کودکان و نوجوانان ترک و نیز ایجاد شادی و نشاط در جامعه را اقدامی ستودنی دانست و گفت: برگزاری این جشنواره بین‌المللی اقدامی عملی برای آشناسازی بیشتر فرزندانمان با زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر و نیز آشنا ساختن آنان با محصولات فرهنگی سایر کشورهاست.

وی افزود: معرفی محصولات فرهنگی سایر کشورها به جامعه و ایجاد محیطی آرام و پرنشاط برای کودکان و آموزش زندگی به آنان به دور از خشونت و نگرانی، بخش عمده‌ای از وظایف مسئولین فرهنگی است.

عزیزیان در ادامه با اشاره به حضور فیلم‌های ایرانی در این جشنواره گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوان و نیز نمایندگان سایر کشورهای شرکت‌کننده در این فستیوال با فیلم‌های کارگردانان ایرانی است.

در ادامه این مراسم گروه‌های فرهنگی و هنری به اجرای برنامه متنوع فرهنگی پرداختند.

فیلم «آواز گنجشک‌ها» ساخته مجید مجیدی، «سویوق» ساخته بهرام و بهمن ارک و نیز «حباب» ساخته سامان استرکی، از فیلم‌های اکران شده در این جشنواره بودند.

 

 

منبع: اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار