موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11767
۲۳ آبان ۱۳۹۵

۶۰۰ دانش آموز دوستدار یار مهربان در پارک ساری گردهم آمدند

همزمان با بیست و چهارمین دوره هفته کتاب، گردهمایی دوستداران یار مهربان با حضور۶۰۰ کودک در کتابخانه آزادگان ساری برگزار شد.

به گزارش کودک پرس,معاون امور کتابخانه های عمومی ساری در حاشیه این گردهمایی اظهار کرد: برای برگزاری این گردهمایی از یک هفته پیش فراخوان داده شد تا کودکان علاقمند ۱۰ تا ۱۲ در مسابقات کتابخوانی، قصه گویی، کاردستی، پرسمان کتاب، هوش و حافظه و نقاشی ثبت نام کنند .

ابوذر علیزاده  افزود: پس از فراخوان ۶۰۰ دانش آموز  از ۸ مدرسه نواحی دوگانه شهرستان ساری اعلام آمادگی کردند تا در این گردهمایی و مسابقات آن شرکت کنند.

رییس کتابخانه عمومی آزادگان ساری، ابراز داشت: هدف از برگزاری این گردهمایی این بود تا در آستانه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار بتوانیم یک روز خوب  را با کتاب در پارک آزادگان و در جوار کتابخانه عمومی آزادگان  رقم بزنیم.

علیزاده، ادامه داد: از دیگر بخش های این برنامه برپایی نمایشگاه نقاشی از  نونهالان و کودکان  شرکت کننده بود  که این آثار شامل  نقاشی های  بازآفرینی شده ای از آثار نقاشان برجسته جهان و ایران بود که با آبرنگ، زغال و رنگ و رنگ و روغن و …توسط کودکان رده های سنی  ۵ تا ۷ سال بازآفرینی شده بود.

وی افزود: همزمان با این گردهمایی، نقاشی های بازآفرینی شده  در معرض نمایش برای بازدیدکنندگان  قرار گرفت و مقرر شد درآمد حاصل از فروش آثار به نفع کودکان ماهک جمع آوری شود که  البته با استقبال خوبی همراه شد.

علیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: کودکان اثری هنری جیغ از ادوارد مونک، مونا لیزای  لئونارد و داوینچی و آثار دیگر را آنچنان با تکنیک های مورد نظر بازآفرینی کردند که همه آثار منتخب دریافت جایزه شدند.

معاون امور کتابخانه های عمومی ساری، درباره  راهکارهای لازم برای افزایش سرانه مطالعه  در بین دانش آموزان، با اشاره به اینکه بزرگترین  اجتماع پس از خانواده برای کودکان مهدهای کودک و مدارس هستند که خوشبختانه  فضای کتابخانه در اختیار مدارس است، ادامه داد:  مدارس  همکاری خوبی با ما دارند  و دانش آموزان را برای بازدید به کتابخانه می آورند و برای مسابقات کتابخوانی و نقاشی هم دانش آموزان در کتابخانه ها حضوری فعال دارند.

علیزاده، در ادامه بر لزوم توجه به  گنجاندن   زنگ مطالعه در برنامه درسی مدارس،   تاکید کرد و گفت: در زنگ یاد شده  بر مطالعه کتب غیر درسی توسط دانش آموزان توجه شود و در عین حال تحقیق هایی با ذکر منبع و ماخذ از دانش آموزان خواسته شود که نه اینترنتی بلکه کتابخانه ای باشد .

وی افزود: با این  اقدامات قطعا دانش آموزانی اهل مطالعه و دوستدار کتاب و کتابخوانی خواهیم داشت  که موجب ارتقاء فرهنگ مطالعه در جامعه خواهد شد.

وی، با اعلام اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در روز ۲۴ آبانماه همزمان با سراسر کشور در استان و شهرستان ها عضویت رایگان در کتابخانه ها را داریم، گفت: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می توانند به کتابخانه های عمومی سراسر استان مراجعه و بدون پرداخت حق عضویت به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی شوند.

علیزاده، در ادامه با اعلام اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی،   مسابقات مشاعره  و داستان خوانی را برگزار خواهیم کرد، افزود: مسابقه مشاعره  در رده های سنی ۱۴ تا ۱۷ سال در  ۲۵ آبانماه در تالار حوزه هنری و مسابقه داستان خوانی در ۲۶ابانماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می شود.

وی با اشاره به فقر فضای فرهنگی استان گفت: اگر همه دستگاه ها و سازمانها برای  توسعه فضای فرهنگی استان پای کار باشند قطعا در هر محله ای یک کتابخانه هر چند کوچک اما مجهز خواهیم داشت.

رییس کتابخانه عمومی آزادگان ساری، در مجموع وضعیت کتابخانه عمومی آزادگان ساری  را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این کتابخانه با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از دو سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران تشکیل شده است که هم اکنون سه هزار و ۶۱۰ نفر عضو دارد .

علیزاده، افزود: کتابخانه آزادگان دارای ۳۷ هزار و ۴۵۸ عنوان کتاب است  که ۷۵درصد از اعضای فعال آن را زنان و دختران تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بنابر تاکید نهاد کتابخانه های عمومی کشور هر دو سه سال یکبار آئین وجین منابع در کتابخانه های عمومی انجام  می شود، افزود: با اجرای این آئین بسیاری از عناوین غیر قابل مصرف از لیست کتابخانه ها خارج می شود.

رییس کتابخانه عمومی آزادگان ساری، با بیان اینکه باید به دنبال جذب مردم به محیط های کتابخانه های عمومی باشیم، گفت: تزریق کتابهای جدید به کتابخانه ها، نوسازی و بهسازی فضای کتابخانه از سنتی به مدرن به این موضوع کمک خواهد کرد.

علیزاده افزود: البته طرح خرید کتاب موضوعی است که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور صورت می گیرد و استانها نقشی ندارند  ولی اگر طرح خرید کتاب، بر اساس نیاز استانها بومی سازی شود قطع به یقین افراد بیشتری به محیط های کتابخانه روی می آورند و زمینه ساز  ارتقاء فرهنگ مطالعه در جامعه خواهد شد.

به گزارش مهر، در این گردهمایی که توسط اداره کتابخانه های عمومی، شورا و شهرداری ساری تدارک دیده شده بود،   کودکان و نوجوانانی که ماه تولد آنان همزمان با  هفته کتاب و کتابخوانی است در جشن تولد کتاب ، شمع کیک  بیست و چهارمین  هفته کتاب و کتابخوانی را با همراهی هم فوت کردند  و با کیک تولد یک کتاب عکس یادگاری گرفتند.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار