11095
۱۶ مهر ۱۳۹۵

بازی با اسلایم برای کودکان ضرر دارد

اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و به شکل های گوناگوی درمیاد خمیر اسلایم یا همان خمیر جادویی یک وسیله بازی برای کودکان است و با آن می توانند اشکال و اجسام درست کنند . بازی با خمیر جادویی در افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا میکند اما خالی از لطف نیست که بدانید همین وسیله بازی ممکن است کودک شما را بیمار کند.

به گزارش کودک پرس پرس : اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و به شکل های گوناگوی درمیاد خمیر اسلایم یا همان خمیر جادویی یک وسیله بازی برای کودکان است و با آن می توانند اشکال و اجسام درست کنند . بازی با خمیر جادویی در افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا میکند اما خالی از لطف نیست که بدانید همین وسیله بازی ممکن است کودک شما را بیمار کند.

ویدئوهای زیادی در باره خمیربازی اسلایم منتشر شده که کودکان و والدین آن ها را به خرید این بازی سرگرم کننده برای کودکانشان تشویق می کند.

درحالی این بازی، تفریحی ساده و خوب برای کودکان به شمار می آید که می تواند آن ها را به خوبی سرگرم کند و همین مساله، والدین را به خرید فوری این بازی تشویق می کند، اما باید یادآور شد که با وجود همه تبلیغاتی که برای خرید خمیر بازی اسلایم می شود، ضررها و خطراتی کشنده برای کودکان دارد ومواردی از این ضررها ثبت شده است.

ازجمله ضررهای این بازی مسموم شدن هزاران کودک به علت بازی با اسلایم خمیر است.

خمیر جادویی

مسمومیت هزاران کودک بخاطر بازی با خمیر جادویی

واقعیت خمیر اسلایم یا خمیر جادویی کودکان چیست؟

خمیر بازی اسلایم یا خمیر جادویی درواقع نوعی بازی پلاستیکی یا به عبارت درست تر نوعی خمیر یا ژله است که آنرا به علت سهولت شکل دادن به آن توسط کودکان خمیر جادویی نام نهاده اند که کودک از بازی با آن لذت می برد و با آن می تواند هر شکلی را که بخواهد درست کند و با تبلیغ های بسیاری که برای این بازی می شود، خیلی از والدین به خرید آن تمایل پیدا می کنند.

تحقیقاتی که درباره خمیر اسلایم یا خمیرجادویی انجام شده، نشان می دهد مقدار زیادی سم درآن وجودارد و مساله مهم تر، ماده اصلی تشکیل دهنده این خمیر پودری است که برای کشتن سوسک و انواع حشرات موذی مورد استفاده قرار می گیرد و به اسید بوریک معروف است.

اسید بوریک از خطرناک ترین انواع سم است و به همین دلیل برای کشتن حشرات مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از مراکز علمی درکشورهای حوزه خلیج فارس به طور رسمی درباره این بازی هشدار داده و خواستار جمع آوری آن از بازار شده اند.

 

 

منبع: نمناک

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظر برای "بازی با اسلایم برای کودکان ضرر دارد"

عالی

من که باور نمی کنم اسلایم برای بچه ها زرر دارد

آخرین اخبار