موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10608
۱۱ آبان ۱۳۹۵

طرح «زنگ مطالعه» در مدارس سرخه اجرا شود

فرماندار سرخه با اشاره به اینکه وضعیت کتابخانه امروز سرخه چندان مطلوب نیست، گفت: طرح «زنگ مطالعه» در مدارس شهرستان اجرا شود.

به گزارش کودک پرس ,علی مویدی زاده ظهر سه شنبه در نشستی با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی سرخه به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان داشت: در راستای ارزش نهادن به مقوله کتاب و کتابخوانی و همچنین افزایش سطح سواد و اطلاعات عمومی آحاد اقشار جامعه آموزش و پرورش، طرح «زنگ مطالعه» در مدارس شهرستان می تواند گام موثری در این زمینه باشد.

وی خواستار همکاری آموزش و پرورش با نهاد کتابخانه ها در اجرای این طرح شد و افزود: زنگ کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه بین نوجوانان سرخه ای تاثیر بسزایی دارد.

فرماندار سرخه با بیان اینکه کمبودهایی در کتابخانه عمومی شهر سرخه وجود دارد که نبود فضای مناسب و سالن مطالعه مجهز در زمره این کمبودها هستند، گفت: به روز نبودن کتاب های موجود در این کتابخانه دیگر مشکلی است که امیدواریم مسئولان به این امر مهم توجه کنند چرا که سرخه هم شهری دانشجویی و دارای افرادی فرهیخته است که نیازمند به روز بودن کتابخانه ای در خور شانشان را روز به روز احساس می کنند.

مویدی زاده در ادامه بر همه گیر شدن استفاده از کتاب و کتابخوانی در سرخه تاکید کرد و ابراز داشت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از ظرفیت موسسات و کانون های مذهبی، فرهنگی و شبستان مساجد استفاده کنیم.

وی همچنین به پیگیری های مجدانه در آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه جدید شهر سرخه اشاره داشته و گفت: در تلاش هستیم تا با پیگیری و برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیمات و انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای تسریع در آغاز روند اجرایی ساخت کتابخانه جدید شهر سرخه گام برداریم.

نسرین قلی بیک رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرخه نیز در این نشست اظهار داشت: کتابخانه سرخه دارای ۵۲هزار و ۴۵۲نسخه کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، تاریخ، روانشناسی، جغرافیا، علوم عملی، هنر، فلسفه، علوم اجتماعی و … است که عضویت رایگان، زنگ کتابخوانی، کلاس های تخحصصی، کتابخوانی ویژه کودکان و … در زمره برنامه های آن است.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار