موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10530
۱۱ آبان ۱۳۹۵

6هزار کودک معلول تحت خدمات بهزیستی مازندران

مدیر کل بهزیستی مازندران از ارائه خدمات به 6 هزار کودک معلول در استان خبرداد.

به گزارش کودک پرس ,سعید  آرام در جمع مدیران مازندرانی گفت: بهزیستی یک سازمان دولتی است که متولی افراد آسیب‌پذیر، دختران فراری و معلولین است.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات بهزیستی خدمات به خانواده های بی‌سرپرست و بد سرپرست است، افزود: در استان مازندران 20 مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست وجود دارد که 200 کودک در آن نگهداری می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: برای حمایت، پشتیبانی و آموزش، مرکز شناسایی کودکان کار در ساری راه اندازی شد که 60 کودک را تحت حمایت دارد و سعی شده با حمایت از خانواده کودک شرایط تحصیل را برای کودک فراهم کند.

وی با اشاره به راه اندازی خط اورژانس اجتماعی 123 افزود:  از 15 هزار تماس به اورژانس اجتماعی 500 مورد مربوط به کودک آزاری و 40 مورد مربوط به کودکان کار بود.

آرام با اشاره به اینکه در مناطق حاشیه ای و سکونت غیر رسمی 9 پایگاه تاسیس و در دو منطقه حاشیه ای مهد کودک تاسیس شد، اظهار کرد: 6 هزار کودک معلول در سطح استان خدمات دریافت می کنند و بیش از 30 مرکز شبانه روزی در سطح استان روزانه به این معلولان خدمات می دهند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی به ارتقای سلامت و پیشگیری از معلولیتها اقدام شد و در سال گذشته 95 هزار کودک زیر شش سال غربالگری بینایی شده که بیش از 3 هزار نفر دارای اختلال بینایی و 300 نفر تنبلی چشم داشتند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: در سال گذشته 35 هزار نوزاد مورد ارزیابی شنوایی قرار گرفتند  که 80 کودک دارای اختلال شنوایی در بدو تولد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: 800 مهد کودک روستایی و شهری در استان فعالیت دارد که بیش از 400 مهد کودک در روستا واقع شده و همه روستاهای دارای ظرفیت در آن مهد کودک راه اندازی شده است.

آرام  با بیان اینکه در حال حاضر 200 کودک یارانه بگیر هستند، عنوان کرد: در استان مازندران 30 هزار کودک در مهد کودک ها نگه داری می شوند که از این تعداد به  5 هزار کودک که در معرض سوء تغذیه قرار دارند با هماهنگی علوم پزشکی یک وعده غذای گرم داده می شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار