موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
10447
۱۰ آبان ۱۳۹۵

سینما کودک در شیراز افتتاح شد.

زهرا افتخاری، در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اعلام این مطلب عنوان کرد: از 15 آبان ماه جاری سینمای تخصصی کودک و نوجوان کانون پرورش فارس در مجتمع فرهنگی هنری شیراز آغاز به کار خواهد کرد. وی برنامه نمایش فیلم های این سینما را پیرامون آثار فیلمسازان مطرح در حوزه سینمای کودک ایران عنوان کرد و افزود: سالن چندمنظوره مجتمع فرهنگی هنری شیراز به این سینما اختصاص یافته که با مجهز شدن به امکانات جدید پذیرای علاقه مندان به سینمای کودک است ...

به گزارش کودک پرس پرس : مدیرکل مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از راه اندازی سینما کودک در مجتمع فرهنگی هنری این مرکز خبر داد.

زهرا افتخاری، با اعلام این مطلب عنوان کرد: از ۱۵ آبان ماه جاری سینمای تخصصی کودک و نوجوان کانون پرورش فارس در مجتمع فرهنگی هنری شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

وی برنامه نمایش فیلم های این سینما را پیرامون آثار فیلمسازان مطرح در حوزه سینمای کودک ایران عنوان کرد و افزود: سالن چندمنظوره مجتمع فرهنگی هنری شیراز به این سینما اختصاص یافته که با مجهز شدن به امکانات جدید پذیرای علاقه مندان به سینمای کودک است.

 مدیرکل مراکز  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس راه اندازی سینما کودک کانون پرورش فارس را در راستای تاسیس سینماهای ۳۲ گانه کشور دانست و گفت: ۳۲ سالن نمایش فیلم کانون پرورش فکری در سراسر کشور از روز ۱۵ آبان ۱۳۹۵ میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها است.

افتخاری با اشاره به اینکه طرح نمایش فیلم‌های مناسب برای علاقه‌مندان با عنوان «کانون نمایش»، با پشتوانه‌ حضور دیرپای کانون در گستره‌ پدید آوردن و عرضه‌ فیلم و آثار شایسته‌ هنری برای کودکان و نوجوانان و بر اساس سیاست‌های اعلام شده‌ کانون در پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی مخاطبان کودک و نوجوان و ایجاد فرصت برقراری ارتباط هنرمندان و آثار هنری با مخاطبان، در دستور کار کانون قرار گرفته است، ادامه داد: در این طرح فیلم‌های سینمایی و بسته‌هایی از فیلم‌های کوتاه زنده و پویانمایی در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر مراکز کانون پرورش فارس این طرح را با همکاری بنیاد فارابی و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش دانست که گسترش خواهد یافت و به سالن‌های وزارت آموزش و پرورش و دیگر سالن‌های مناسب تعمیم داده می‌شود.

آمادگی برای اکران فیلمهای غیرکانونی

وی با اشاره به اینکه مسوولیت تأمین فیلم، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای نمایش فیلم در سالن‌های کانون بر عهده‌ معاون تولید و اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون است، افزود: با گسترش طرح و همکاری بنیاد فارابی و آموزش و پرورش، شورایی مرکب از نمایندگان هر سه نهاد و نماینده‌ فیلم‌سازان این حوزه به دبیری مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون این وظیفه را بر عهده می‌گیرد؛ بر همین اساس جدول زمان‌بندی نمایش فیلم‌ها به زودی برای مدیران کل کانون در استان‌های سراسر کشور ارسال خواهد شد و کانون هر استان می‌تواند ساعت نمایش را متناسب با شرایط بومی و اقلیمی خود تغییر دهد. در عین حال کانون با هدف حمایت از تولید و اکران فیلم‌های کودک، برای نمایش فیلم‌های دیگر تهیه‌کنندگان سینما نیز اعلام آمادگی کرده است.

افتخاری با این توضیح که مدارس، مهد کودک‌ها و سازمان‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰ درصد از تخفیف در خریداری بلیت بهره‌مند شوند، ادامه داد: گنجایش سینما کودک کانون پرورش فارس ۲۵۰ نفر است که برای تبدیل به سینما بهسازی و نوسازی می شود.

وی از آماده بودن ۴۵ عنوان فیلم برای اکران در سینما کودک شیراز خبر داد و افزود: این سینما که جنب بوستان کودک در بلوار استقلال(زرهی) قرار دارد بخشی از مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس است.

سینما کودک شیراز محل اکران آثار فیلمسازان مطرح کانون

این درحالیست که مسئول سینما کودک کانون پرورش فارس با ابراز خرسندی از اختصاص سالنی به حوزه سینمای کودک و نوجوان در شیراز راه اندازی این سینما را در راستای وظایف چندین ساله کانون پرورش دانست که سالها پیش با تاسیس واحد سینمایی خود سرشناس ترین فیلمسازان این حوزه را به سینمای ایران و جهان معرفی کرد.

مهگان فرهنگ که مسئولیت پروژه «سینمامدرسه» آموزش و پرورش فارس را برعهده دارد پیرامون سینما کودک کانون پرورش فارس، عنوان کرد: در حال حاضر در حدود ۴۵ فیلم برای نمایش در اختیار ما قرار گرفته که بخشی از آنها از تولیدات خود کانون و کارگردانان صاحب‌ نامی نظیر عباس کیارستمی و بهرام بیضایی است.

وی با اشاره به تخفیف های در نظر گرفته شده برای مدارس، مهدکودک‌ها و سازمان‌ها گفت: هزینه تهیه بلیت فیلم های مرکز سینمای کودک و نوجوان بین ۲ تا ۶ هزار تومان متغیر است، اما براساس تصمیم گیری ها تا سقف ۵۰ درصد امکان تخفیف وجود دارد.

گفتنی است: سینما کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس واقع در مجتمع فرهنگی هنری کانون جنب بوستان کودک قرار دارد که پیشتر به شکل آمفی تئاتر محل برگزاری جشنواره های جاری کانون از جمله جشنواره قصه گویی و عروسکی بود.

منبع: خبرفارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار