موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
28458
۲۴ مهر ۱۳۹۶
حسین قناعت؛

تأسف حسین قناعت بابت شرایط اکران پاییزی

حسین قناعت کارگردانی که در همه این سالها فیلم کودک ساخته از جمله کارگردانانی است که تازه ترین فیلمش «قهرمانان کوچک» در اکران شلوغ پاییزی روی پرده رفته است و عدم تخصیص سانس کافی به فیلم در عین طرح شعارهای حامیانه نسبت به سینمای کودک با گلایه او مواجه شده است.

به گزارش کودک پرس ،  حسین قناعت با اشاره به شرایط اکران فیلمش به سینماروزان اظهار داشت: اکران فیلم ما از اواسط مهرماه آغاز شده و علیرغم تراکم بالای اکران، مخاطب نسبی خود را داشته ایم و رشد فروشمان هم خوب بوده اما مسأله شلوغی اکران باعث شده هیچ فیلمی نتواند مخاطب حداکثری خود را داشته باشد.

این کارگردان با ابراز تأسف از اینکه شرایط اکران از نظم و قاعده خارج شده، گفت: واقعا براى خودم سوال شده که چگونه به صورت همزمان شاهد اکران ٢٠ فیلم سینمایى هستیم؟ براساس چه استراتژى این تصمیمات گرفته مى‌شود؟ متاسفانه سیاست‌گذارى‌هاى اکران آثار سینمایى به فیلمها ضربات جبران ناپذیرى وارد مى کند و کسی هم پاسخگوی فیلم‌سوزی و سرمایه‌سوزی متعاقب آن نیست.

این فیلمساز در ادامه با انتقاد از عدم همراهی شهردارى تهران با صاحبان محصولات فرهنگی بیان کرد: متأسفانه شهردارى در حمایت از آثار عادلانه رفتار نمی‌کند. بیلبوردهاى شهرى در اختیار دو الى سه فیلم خاص قرار داده شده به شکلى که «قهرمانان کوچک» از تبلیغات محیطى شهرى محروم شده است. فقط شعار حمایت از فیلم کودک میدهند اما به اکران که میرسیم هیچ خبری از حمایت نیست.

قناعت ادامه داد: «قهرمانان کوچک» با موضوع مهم حمایت از تولید ملى ساخته شده آن هم در ژانر کودک که می‌تواند زیربنای ارتقای ذهنی جامعه باشد. مگر موضوع حمایت از تولید داخلى و وطنى توسط سیاست‌گذاران نظام به مسئولان ابلاغ نشده پس به چه دلیل شهردارى از کمدى سالمى همچون «قهرمانان کوچک» حمایت نمى‌کند و تنها هوای برخی تهیه‌کنندگان ارگانی را دارد؟ ارگانی‌ها هرچه تولید کنند بیلبوردهای عریض و طویل میگیرد و هرچه پخش کنند علیرغم فروش پایین بیلبورد دارد اما به بقیه چیزی نمیرسد!

قناعت در ادامه با اشاره به اینکه امیدوارم روزى فرا برسد که مسئولان فرهنگی صرفا شعار حمایت ندهند و به وعده هاى خود عمل کنند گفت: متاسفانه شهردارى تهران در حق «قهرمانان کوچک» کم لطفى کرده است و میدانم روزى فرا مى رسد که بابت این اتفاق از سازندگان «قهرمانان کوچک» عذرخواهى خواهند کرد زیرا این فیلم به ارزش هاى خانواده و حمایت از کالاى وطنى با قصه ‌اى سر راست و روان اشاره مى کند. چهره هاى سینماى کمدى و یوسف کرمى قهرمان بین‌الملى با اخلاص نیت و اداى دین به تولیدات داخلى در این فیلم حضور پیدا کردند تا مردم به مفهوم مقوله مهم حمایت از تولیدملى پی ببرند.

وى در خاتمه گفت: خوشبختانه فروش روزانه این فیلم بالاتر از ٤٠ میلیون تومان در روزهاى اخیر بوده است، مطمئن هستم این فیلم از پتانسیل بالاترى براى فروش برخوردار است، به نظرم «قهرمانان کوچک» شگفتى سینماى کودک در سال جارى خواهد بود و عنوان پرفروش ترین فیلم در ژانر کودک امسال را به خود اختصاص خواهد داد.

 

 

منبع:دنیای سینما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار