194252
۰۷ بهمن ۱۳۹۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان خبر داد؛

فعالیت ۱۶ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در شهرستان فارسان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان بین سنین ۵ تا ۱۸ سال همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: شهرستان فارسان دارای چهار موسسه قرآنی و ۱۲ خانه قرآنی شهری و روستایی است.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سید حسن چراغی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان بین سنین ۵ تا ۱۸ سال همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شهرستانی ارتباط کودکان و نوجوانان با قرآن است و شناسایی جهت استعدادیابی و توانمندی‌های قرآنی کودک و نوجوان و ارتقای آگاهی آن‌ها نسبت به معارف قرآن است.

وی در ادامه تصریح کرد: این جشنواره با همکاری اداره آموزش‌ و پرورش و با جمعیت بالغ‌بر ۵۰۰ دانش‌آموز در محل سالن اجتماعت اداره ارشاد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خدمات قرآنی برگزار خواهد شد که به برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

چراغی افزود: در این جشنواره از سخنرانان برجسته کشوری با موضوعات قرآن، کودک، نوجوان وزندگی به سبک قرآنی استفاده خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره اولیاء کودک و نوجوانان نیز به همراه آن‌ها دعوت به عمل خواهد آمد تا از برنامه‌های غنی قرآنی استفاده کنند.

چراغی گفت: شهرستان فارسان دارای چهار موسسه قرآنی و ۱۲ خانه قرآنی شهری و روستایی است که در طول سال برنامه‌های قرآنی از قبیل روخوانی، روان‌خوانی، تدبر و حفظ قرآن کریم در سطح شهرستان فعال می‌باشند.

ویگفت: دانش آموزان و جوانان در این جشنواره درقالب دسته‌های مختلف در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن کریم، اذان، تواشیح، مقاله‌نویسی با مضامین قرآنی، خوشنویسی باهم به رقابت می‌پردازند.

این مسئول ادامه داد: جهت آموزش رشته‌های فوق‌الذکر این اداره اقدام به برگزاری دوره تربیت‌معلم قرآن ویژه خواهران نموده است که ۲۵ مربی به مؤسسات و خانه‌های شهری و روستایی اضافه خواهد شد تا سال‌های آتی شاهد رشد چشم‌گیر برنامه‌های قرآنی در سطح شهرستان باشیم.

چراغی اظهار داشت: همچنین هشت محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح شهرستانی و استانی در دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان فارسان برگزار خواهد شد.

گفتنی است این جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار