191671
۱۶ دی ۱۳۹۷
هاکوپیان در نشست دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان:

لباس ایرانی می‌تواند همچون فرش ایرانی در دنیا سرآمد شود

رییس انجمن طراحان پارچه و لباس با بیان اینکه علیرغم بی‌مهری به صنعت فرش ایران بساری در دنیا یک تخته فرش ایرانی در خانه دارند، گفت: امیدوارم این موضوع برای لباس ایرانی هم تحقق پیدا کند.

به گزارش کودک پرس ، نشست دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با حضور سومبات هاکوپیان، رییس انجمن طراحان پارچه و لباس، حمید قبادی،دبیر کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور، مینو پدرام، دبیر جشنواره، فرشته کیاوش نماینده بخش علمی دانشگاهی جشنواره کودک از دانشگاه علم و فرهنگ و شاهین شریفی نیا، عضوهیئت مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران  و خانم هاشمی مشاور جشنواره در ساختمان انجمن طراحان پارچه و لباس برگزار شد.

در این نشست سومبات هاکوپیان، رییس انجمن طراحان پارچه و لباس گفت:جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان که به انجمن طراحان پارچه و لباس واگذار شده است با تیمی از از متخصصان این حوزه تشکیل شده است و امیدوارم بتواند برای آینده کشور مفید باشد و به شعار جشنواره «از کودکی خوب بپوشید» جامه عمل بپوشاند.

 

وی افزود: در عکس هایی که از کودکان سراسر کشور می بینید خانواده ها به بچه ها لباس خوبی بپوشیده اند، باید از ابتدا بتوانید این حس را در کودکان به وجود بیاوریم که نسبت به تولید ملی عرق  داشته باشند،باید بر روی این جنبه کودکان از سنین خردسالی کار شود، رنگ از بعد روانشناسی باید در جشنواره لباس کودک مورد توجه قرار گیرد. در سال های آینده اگر دولتمردان کار را به بخش خصوصی بسپارند در گام اول این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود و آقای قبادی هم تمام تلاششان را می کنند و این را باید به فال نیک گرفت.

 

رییس انجمن طراحان پارچه و لباس اظهار کرد: از طراحان و تولیدکنندگان لباس انتظار دارم وظیفه ای که بر عهده آنها سپرده می شود را به درستی انجام دهد،ما در همه برهه های تاریخی در رشته لباس سرآمد بودیم و در صد سال گذشته هم نشان دادیم که در حوزه مد و لباس توانمند هستیم.

سومبات هاکوپیان اظهار کرد: علیرغم بی مهری هایی که به صنعت فرش ایران می شود هر شخصیتی در دنیا از اینکه یک تخته فرش ایرانی را در خانه اش داشته باشد افتخار می کند امیدواریم که این برای لباس ایرانی هم محقق شود.

 

دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان از ۱۸ الی۲۲ دی ماه سال جاری در فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نبش خیابان طالقانی، تالار آیینه برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار