138781
۱۷ بهمن ۱۳۹۶

نخستین ویژه‌نامه گیلگمش نوجوان منتشر شد

نخستین ویژه‌نامه گیلگمش نوجوان با مطالبی درباره شهرهای مختلف ایران، اداب و رسوم و غذاها، همچنین صنایع دستی ایران منتشر شده است.

به گزارش کودک پرس ،در این نشریه که ویژه نوجوانان است و می کوشد آنها را با تاریخ و فرهنگ و جاذبه های گردشگری ایران زمین آشنا کند، هفت بخش گنجانده شده است. «بوم»، نخستین بخش از این نشریه است که به سفرهای «گوران» می پردازد.  گوران با پدر و مادرش در منطقه توران زندگی می کند. او اهل سفر کردن است. از این رو بار سفر می بندد و به کرمان، اصفهان، یزد، گرمه و دیگر شهرهای کویری می رود و از سکوت و زیبایی کویر و جغرافیای آن و بادگیرها و انار و دیدنی های دیگر شهرهای کویری می گوید.

 

«چغاله»، در برخی گویش های محلی ایران یعنی «گردش»؛ میوه نرسیده اما ترد و خوشمزه هم یکی دیگر از معنی های ان است؛ چون نوجوانی که اولش چغاله است بعد به میوه ای شیرین و ابدار تبدیل می شود. در این بخش گردشگری به معنای زبان مشترک آدم ها معرفی و به زیبایی های زمستان و سفر در آن اشاره شده است.

  «دماوند»، بخش دیگری از مطالب «گیلگمش نوجوان» را به خود اختصاص داده؛ در این بخش به قصه های بلندترین قله ایران پرداخته شده. افسانه هایی که حکایت از این دارند که خانه سیمرغ در دماوند است و ضحاک هنوز در این کوه زندانی شده؛ اما همه داستان هایی که در این بخش روایت می شود به دماوند محدود نمی شود. نوجوانان در این قسمت با بخش های دیگر ایران چون ابیانه هم آشنا می شوند.

«هفت‌خان»، عنوان بخش دیگری از نشریه است که ادبیات این مرز و بوم و را معرفی و رابطه آن را با گردشگری توصیف می‌کند.   بخش «مینا» به موضوع هنر و ارتباط آن با سفر، گردشگری و صنایع دستی می‌پردازد.

«نقاره» بخش دیگری از این نشریه است که به معرفی هنر گرافیک ارگانیک می پردارد و از ارتباط گردشگری و محیط زیست می گوید؛ «کاوه» آخرین بخش از «گیلگمش نوجوان»  است به گزارش‌های نوجوانان اختصاص یافته. در این بخش سفرنامه‌های مخاطبان نوجوان چاپ منتشر شده است.

نخستین ویژه نامه «گیلگمش نوجوان» به مدیرمسئولی مهسا مطهر و سردبیری حمیرا محب علی در ۸۴ صفحه و به قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده و علاقه‌مندان  می‌توانند آن را از سایت گیلگمش به صورت آنلاین خریداری کنند و یا به دفتر فصلنامه گیلگمش به نشانی تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر (شادمان)، بن‌بست سلامتی، شماره ۱۶ مراجعه کنند.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار