موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
205185
۲۳ شهریور ۱۳۹۸

نوجوانان آمریکایی در مقابل کاخ سفید؛ «ترامپ دروغگو است»

صدها نوجوان آمریکایی به دعوت «گرتا تونبرگ» فعال محیط زیست سوئدی با تجمع در مقابل کاخ سفید در واشنگتن، علیه رئیس جمهوری این کشور شعار سردادند.

به گزارش کودک پرس ،فعالان نوجوان محیط زیست در آمریکا با «دروغگو» خواندن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور سیاست های وی را به باد انتقاد گرفتند.
در تجمع صدها نفری این نوجوانان که به دعوت «گرتا تونبرگ» فعال محیط زیست سوئدی در واشنگتن انجام گرفت، تظاهرات کنندگان خواهان توقف اقدامات مخرب دولت آمریکا در تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی شدند.
خبرگزاری د. پ. آ. آلمان گزارش داد: شرکت کنندگان در این تظاهرات که پرشورترین تجمع اعتراضی از زمان سفر تونبرگ به آمریکا در دو هفته پیش بود فریاد می زدند: «سیاره زمین در حال سوختن است، ترامپ دروغ می گوید».
آنها با محکوم کردن ادعای ترامپ مبنی بر این که تغییرات آب و هوایی ربطی به اقدامات کشورها ندارد، تاکید کردند که کتمان حقیقت و دروغگویی راه حل این مشکل جهانی نیست.
نوجوان ۱۶ ساله سوئدی که به دلیل جنبش اعتراضی برای مبارزه با تخریب محیط زیست در اروپا شناخته شده است، پس از سفر به آمریکا در هشتم شهریور مورد استقبال حامیان و فعالان این بخش قرار گرفت.

تونبرگ از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواست که توصیه های دانشمندان را جدی گرفته و به شواهد علمی توجه کند، کاری که پیداست آن را انجام نمی دهد.
وی با این حال تاکید کرد: اگر تاکنون کسی نتوانسته او را در مورد فوریت مسائل محیط زیستی قانع کند، من هم قادر به این کار نخواهم بود.
آمریکا با وجود این که یکی از بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست است پس از روی کار آمدن ترامپ و در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی از پیمان اقلیمی پاریس خارج شده است.
تونبرگ همچنین در نشست زیست محیطی سازمان ملل در ۲۳ سپتامبر (اول مهرماه) شرکت خواهد کرد. این سفر به دعوت رسمی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، انجام شده و قرار است وی در این نشست برای رهبران جهان سخنرانی کند.

 

فعال نوجوان سوئدی چهاردهم آگوست (۲۳ مرداد) با یک کشتی بادبانی از انگلیس عازم نیویورک شد و سفرش به دلیل شرایط بد جوی بیش از دو هفته طول کشید. در این سفر پرمخاطره پدر گرتا هم او را همراهی ‌می‌کند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار