موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208686
۱۳ آبان ۱۳۹۸

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با سه نوجوان فعال و برگزیده ایرانی

حجت الاسلام مروی با نقاش برگزیده مسابقه عصرجدید، شطرنج باز ایرانی که حاضر به رقابت با نماینده اسرائیل نشد و یکی از خوانندگان فعال آثار انقلابی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کودک پرس ، تولیت آستان قدس رضوی در جریان ملاقات های مردمی روزانه خود، با فاطمه عبادی، نقاش برگزیده مسابقه عصرجدید، آرین غلامی، شطرنج باز ایرانی که حاضر به رقابت با نماینده اسرائیل نشد و حسین حقیقی، از خوانندگان فعال آثار انقلابی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی ضمن قدردانی از آثار زیبای خلق شده با موضوع امام رضا علیه السلام توسط هنرمندان تاکید کرد: استفاده از هنر فاخر در انتقال ارزش‌های دینی و اسلامی موجب افزایش تأثیرگذاری آن است. در تاریخ اسلام، همواره هنر با ارزش‌های والای دینی و عرفانی همراه بوده و هنرمندان امروز ما نیز باید تداوم دهنده این راه مبارک و مقدس باشند.

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار فاطمه عبادی، برگزیده مسابقه عصرجدید با نقاشی روی شن گفت: مقام معظم رهبری تعبیری در خصوص هنر دارند که می‌فرمایند: که «اگر کاری می‌خواهد ماندگار شود باید در قالب هنر ارائه شود.»

وی افزود: حرم مطهر سراسر هنر است، برخی از کاشی کاری‌های این بارگاه نورانی مربوط به ۷۰۰ یا ۸۰۰ سال پیش است و اینکه هرکدام چه رنگی و طرحی داشته باشد حکمت دارد. حرم مطهر رضوی دنیای هنر و معماری است.هنر نقش آفرینی با شن، هنر زیباییست که می‌توان آنرا در جامعه و برای نسل جوان ترویج نیز داد واینکه این هنر و استعداد خدادادی‌تان را در مسیر صحیح قرار دادید، بسیار ارزشمند است .

وی خاطرنشان کرد: گاهی یک اثر هنری می‌تواند کار چندین سخنرانی و مطالعه کتاب را بر ذهن مخاطب بگذارد، بنابراین در خلق آثار فکر کنید، سعی کنید در کنار تلاش برای پیشرفت هنر خود، در خصوص ارتقا هرچه بیشتر مفاهیم و پیام‌های آن برای جامعه نیز بکوشید.در عرصه هنر خود نیز چشم به خارج نداشته باشید که آنها در این عرصه چه کرده‌اند، ما باید خود به گونه‌ای باشیم که آنها بیایند از ما الگو و یاد بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در خطاب به آرین غلامی، شطرنج باز ایرانی که حاضر به رقابت با نماینده اسرائیل نشد نیز گفت: اینکه شما از یک نشان و قهرمانی برای رسیدن به هدفی بزرگتر می‌گذرید و بر سر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی ایستادگی می‌کنید، بسیار اقدام ارزشمندی است.

وی افزود: در مورد پوریای ولی نقل می‌کنند که بخاطر شادی دل مادر رقیبش مسابقه را می‌بازد، پوریای ولی در ظاهر بازنده یک رقابت بود اما با آن باخت نامش برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، ولو اگر پیروز آن رقابت می‌بود نامی از او باقی نمی‌ماند.ما همه در معرض امتحانات الهی هستیم، آن عرصه برای شما امتحانی الهی برسر انتخاب نام‌آوری و پیروزی یا ایستادگی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی بود. اقدام شما کاری انسانی، اخلاقی و ارزشمند است که قطعا خداوند اجر این عمل خیر را به شما عنایت خواهد کرد وعزت و آبرو تنها نزد خداوند متعال است.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به حسین حقیقی، از خوانندگان فعال آثار انقلابی نیز گفت: اینکه انسان از استعداد خود استفاده کند تا جامعه را به سوی کمال، بهتر شدن، گسترش خوبی‌ها و ارزش‌ها سوق دهد یک توفیق است، در حالی که انتخاب دیگری نیز شما داشتید.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: باید در همه رفتارها و اعمال خود رضایت خداوند را در نظر بگیریم که او چه می‎پسندد و چه می‎خواهد.

تولیت آستان قدس رضوی، هرروز به استثنای روزهای تعطیل بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا، بدون وقت قبلی پاسخگوی زائران و مجاوران بارگاه رضوی در ملاقات های مردمی است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار