27335
۱۸ مهر ۱۳۹۶
هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی

کشته شدن 12 غیرنظامی در لیبی

هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی در یک ماه گذشته هفت مرد، سه زن و دو کودک در درگیریها و خشونتهای این کشور کشته شدند.

به گزارش کودک پرس ، هیئت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی اعلام کرد ظرف یک ماه گذشته دوازده غیرنظامی در این کشور کشته و بیست و سه نفر دیگر زخمی شدند.
هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی در یک ماه گذشته هفت مرد، سه زن و دو کودک در درگیریها و خشونتهای این کشور کشته شدند. طبق این گزارش در کشته شدن این افراد هیچ گروه خاصی مورد اتهام قرار نگرفته است چرا که این افراد عمدتا بر اثر انفجار مین و تله های انفجاری کشته شده اند.
هیئت سازمان ملل در لیبی از همه طرفهای دخیل در مناقشه این کشور خواست از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کنند و از کار گذاشتن، مین، بمبهای کنار جاده ای و حملات خمپاره ای به مناطق مسکونی بپرهیزند.
لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011 به علت فعالیت های گروههای مسلح غیرقانونی، گروههای شبه نظامی و قبایل قدرتمند مسلح دستخوش آشوب ها و هرج و مرج شده و به پناهگاه گروههای افراط گرا از جمله داعش تبدیل شده است.

جنگ قدرت میان احزاب و گروههای رقیب در لیبی این کشور را به دو قسمت تقسیم کرده است. در حال حاضر دو قدرت رقیب کنترل این کشور را در دست دارند: دولت وحدت ملی مستقر در طرابلس که از حمایت سازمان ملل متحد برخوردار است و دولت مستقر در شرق این کشور که از حمایت پارلمان منتخب و بخشی از نیروهای مسلح این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر بهره می برد.

 

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار