موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
188729
۲۱ آذر ۱۳۹۷
پدر و مادرها بدانند؛

چگونه دانش‌آموزان را کتابخوان تربیت کنیم

خانه اولین مدرسه‌ای است که هر انسانی در آن درس می‌خواند و پایه شخصیت هر انسانی در داخل خانه شکل می‌گیرد؛ عادت به کتابخوانی نیز در خانه در کودک ایجاد می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، خانواده‌ها باید این را بدانند که مهمترین تأثیر را دانش‌آموزان از والدین خود دریافت می‌کنند وقتی پدر و مادر فرزند را در کتابخوانی همراهی کنند او یاد می‌گیرد که ارزش کتاب را بداند. پدر یا مادری که همراه دانش‌آموز خود به کتابخانه می‌رود و او را در انتخاب کتاب کمک می‌کند می‌توانند به او بفهمانند که این کار چقدر ارزش دارد. پدر و مادر و خواهر یا برادر بزرگتر کاملترین الگوی همانندسازی هستند.

تلاش کنید که حتماً یک کتابخانه کوچک در خانه داشته باشید و در قسمتی از آن حتماً کتاب‌های بچه‌ها را بچینید. خانواده‌هایی که کتابخوان نیستند نباید انتظار داشته باشند که فرزندشان کتابخوان باشد.

تلاش کنید که برای فرزندانتان برنامه‌ریزی کنید. اگر واقعا تصمیم دارید فرزندتان موفق و سعادتمند شود برای زندگی خودتان و فرزندتان برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ای که تمام نیازهای او را پاسخ دهد.

کارشناسان می‌گویند کتابخوانی در علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان نقش مهمی دارد، والدین با قصه می‌توانند دنیای زیبایی را برای فرزند خود بسازند. می‌توان از این انگیزه و عادت برای مطالعه و کتابخوان‌کردن کودکان استفاده کرد.

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار