موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186733
۰۶ آذر ۱۳۹۷

جنگل‌های مانگرو کتاب شد

اردوان زرندیان در دانشنامه‌ای با عنوان «جنگل‌های مانگرو(حرا)‌» به بررسی این زیستگاه‌ها در ایران برای مخاطبان نوجوان پرداخته است.

به گزارش کودک پرس ، دانشنامه «جنگل های مانگرو» که در 55 صفحه و با انتشار عکس‌هایی از «هادی انصاری» منتشر شده است به معرفی این زیستگاه‌ها پرداخته و اکوسیستم مانگرو را برای مخاطبان معرفی می‌کند.براین اساس سرفصل‌هایی همچون «تعریف جنگل مانگرو»،«گیاهان زیستگا‌ه‌های حرا»،«تهدیدها علیه جنگل‌های مانگرو»،«جانوران حرا» و… به معرفی کامل این نواحی جغرافیایی در ایران می پردازند.

در مقدمه‌ این دانشنامه آمده است:«در این کتاب با این اکوسیستم بی‌نظیر‌، فواید آن و پوشش گیاهی و جانوری و خطراتی که جنگل های مانگرو با آن مواجه اند آشنا خواهید شد. همچنین می‌آموزید  که زندگی مردم ساکن در مناطق ساحلی جنوب چگونه به موجودیت حرا وابسته است و به طور متقابل این جنگل ها چگونه از زندگی مردم تاثیر می‌پذیرند.

انواع ماهی‌ها، انواع خرچنگ‌ها، لاک‌پشت دریایی، انواع پرندگان، پستانداران حرا و کالاها و خدمات حرا و تاثیر آن بر زندگی مردم موضوعاتی است که با ارائه‌ی عکس‌های مستند در این کتاب به تفصیل به آنها پرداخته شده است.

کتاب «جنگلهای مانگرو(حرا)» که همراه با واژه‌نامه توصیفی و نمایه ارائه شده است، 28 هزارتومان قیمت دارد.

گفتنی است، کاغذ این کتاب از جنگل های صنعتی پایدار تهیه شده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار