186686
۰۶ آذر ۱۳۹۷
کیانی تاکید کرد:

نیازمند پژوهش، تحلیل و تحول در ادبیات کودک و نوجوان هستیم

مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان، با بیان اینکه جشنواره‌های قصه‌گویی، زمینه‌های پژوهش، تحلیل و تحول رو به جلو را در وادی هنر و ادبیات کودک و نوجوان فراهم می‌کند، گفت: جامعه فرهنگی ما به شدت نیازمند این تحولات است.

به گزارش کودک پرس ، «رضا کیانی»، با بیان اینکه قصه‌ ها جان و روان آدمی را تحت تاثیر قرار داده و در دل آدمی می ‌نشیند، اظهار کرد: قصه ها، احساسات و عواطف را کاملا تحت تأثیر قرار داده و کودک را با موقعیت شخصیت ‌های داستان همانند می ‌سازد.

مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان، عنوان کرد: قصه گویی از فرهنگ اصیل ناب ایرانی با گویش زیبای مادربزرگ و پدربزرگ ها همراه با پرداختن به فرهنگ منطقه ای شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه قصه، فرهنگ و سنت بومی هر منطقه را با زبان شیوا و دلنشین کودکانه بیان می کند و موجب شعف در شنوندگان به ویژه کودکان می شود، اضافه کرد: کودکان از طریق داستان ها و افسانه ها با حقایق و تجربه های زندگی آشنا می شوند.

کیانی، تصریح کرد: تأثیرپذیری از شخصیت های قصه، تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان نیز از دیگر تأثیرهای آموزشی و تربیتی داستان سرایی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه هنر قصه گویی با هویت فرهنگی و تاریخ ما گره خورده و پیشینه ای قابل اعتنا و تفکر در جامعه ما دارد، افزود: یکی از دلایل ایجاد رخوت و انفعال در زندگی امروز ما نادیده گرفتن کودک درون و حس خلاقیت و فانتزی است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های قصه گویی، علاوه بر ایجاد رقابت، تبلور خلاقیت و تبادل داشته ها، زمینه های پژوهش، تحلیل و تحول رو به جلو را در وادی هنر و ادبیات کودک و نوجوان فراهم می کند که جامعه فرهنگی ما به شدت نیازمند این تحولات است.

مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان، با اشاره به اینکه در امر آموزش به کودکان و نوجوانان، تنها توجه به حافظه کافی نیست، گفت: علاوه بر حافظه می بایست به فهم و ادراک و قدرت خلاقیت کودک و نوجوان هم توجه کرده و زمینه های تجلی خلاقیت آنها به طور آزاد فراهم شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار