موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
174648
۱۴ شهریور ۱۳۹۷
جدیدترین اثر بهاره نوربخش منتشر شد؛

چاپ رمانی با موضوع معضلات شبکه‌های اجتماعی

کتاب «من از یادت نمی‌کاهم»، اثر بهاره نوربخش با موضوع معضلات شبکه‌های اجتماعی از سوی انتشارات شادان راهی بازار نشر شد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «من از یادت نمی‌کاهم»، اثر بهاره نوربخش داستان یک خانواده امروزی است. یک خانواده تک فرزند که دختری نوجوان دارد. هرکدام از این سه نفر در دنیای خود زندگی می‌کند و زندگی مشترک‌شان به اقتضای این روزها پر است از کسالت و روزمرگی و یکنواختی.

تاثیر پر رنگ فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص اینستاگرام و تلگرام و نقشی که این شبکه‌های اجتماعی در بر هم خوردن یکنواختی این زندگی دارد، اساس این رمان است. آنچه از این دنیای مجازی به زندگی این خانواده تزریق می شود روند همه چیز را تغییر می‌دهد و هر کدام از این سه نفر را مجبور می‌کند که به تنهایی تصمیم گرفته و عمل کنند.

داستان این کتاب شاید برای برخی افراد آشنا و ملموس باشد زیرا که دیگر دنیای همه ما با فضای مجازی بسیار ممزوج و مخلوط گشته است. از این رو خواندن این رمان را به همه افراد خانواده می‌توان توصیه کرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«تلگرام را باز کرد. آه سوزناکی کشید و روی اسم مژگان ضربه زد. صفحه‌ای باز شد لبالب از پیام‌های یک طرفه. نوشت: تو رو خدا بگو کجایی. دق مرگ شدم.کمی منتظر شد ولی هنوز بالای صفحه نوشته بود آخرین بازدید مدتی قبل. داغی اشک چشمش را سوزاند‌ دستش را روی چشمانش کشید و راه افتاد. مغزش پر از صدا بود. خانم پیری جلوی خانه‌ای دو طبقه منتظرش بود. فقط سئوال کرد کجا برود و بعد دوباره در سکوت با خودش گلاویز شد: چرا نمی‌ری در خونه شون؟ برم بگم چی؟ بگم کی‌ام؟ بگم چی کار دارم با دخترشون؟ اگه باباش یقه‌ام رو بگیره، من رو بده دست پلیس چی؟ چطوری در برم؟
پیرزن را پیاده کرد و دور زد. گوشه خیابان ایستاد. گوشی را برداشت. صفحه هنوز خالی بود. دوباره نوشت: مژگان دارم می‌میرم از این بی‌خبری تو رو خدا بگو کجایی.

فروزان گوشی را به طرفش چرخاند و گفت: این همایونه.
مژگان نالید: مامان!
_خیلی همدیگرو دوست داشتیم. مامان زری نذاشت.
مژگان آهسته پرسید: مامان باهاش حرف زدی؟
…»

کتاب «من از یادت نمی‌کاهم»، اثر بهاره نوربخش در 420صفحه، شمارگان 500نسخه و به‌بهای 32 هزار تومان از سوی انتشارات شادان راهی بازار نشر شد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار