171159
۲۴ مرداد ۱۳۹۷

۱۶۰ کودک قزوینی در طرح حامی بهزیستی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ۱۶۰ کودک در سه ماه نخست امسال با تخصیص ۱۶۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال از سوی ۹۰ خیر استان، تحت پوشش طرح حامی قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا وارثی روز چهارشنبه افزود: طرح حامی بهزیستی افراد تحت پوشش از بدو تولد تا 18 سالگی را توسط خیران در زمینه تحصیل، درمان و معیشت مورد حمایت قرار داده و ماهانه مبالغی را به حساب آنان واریز می کند.
وی اضافه کرد: در طرح شکرانه سلامت نیز کارکنان ادارات از طریق اهدای چهار رقم آخر فیش حقوقی و یا رقم های دلخواه از طریق حوزه مالی مبالغی را جمع آوری و به حساب مشارکت های بهزیستی واریز می کنند.

وارثی، حمایت تحصیلی ابرار را از دیگر طرح های بهزیستی دانست و گفت: در این طرح، اتاق بازرگانی قزوین از 31 محصل و دانشجوی نخبه حمایت تحصیلی به ارزش ریالی ماهانه یک میلیون تا یک میلیون و 800 هزار ریال را به عمل می آورد.

مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 877 میلیون ریال به صورت نقدی و سه میلیارد و 182 میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی در قالب تامین کمک هزینه مسکن، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، اشتغال، تحصیل و معیشت خانواده های نیازمند از طریق مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی جمع آوری شده است.

به گفته وی، داوطلبان همواره بزرگترین سرمایه و از اهرم های موثر بهزیستی در مسایل مختلف به شمار آمده اند.

وارثی با بیان اقدام های صورت گرفته برای جلب مشارکت های مردمی، افزود: راه اندازی موبایل پیمنت، انعقاد تفاهم نامه در خصوص جانمایی صندوق مشارکت ها، جذب خیر جهت تامین جهیزیه، پیگیری طرح داوطلبان و استفاده از حضور ارزشمند پزشکان در حوزه های تخصصی گوناگون از جمله فعالیت های این اداره کل در سال جاری بوده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار