موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
170217
۲۰ مرداد ۱۳۹۷
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان عنوان کرد؛

هیئت‌های مذهبی در فرهنگ‌سازی نماز بین نوجوانان و جوانان تلاش کنند

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان از رویکرد برخی از هیئت‌های مذهبی انتقاد کرد و خواستار فرهنگ‌سازی امری مهمی مثل نماز برای قشر جوان و نوجوان شد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در دیدار با مداحان تیران و کرون با اشاره به استقبال مردم از مراسم های معنوی به خصوص در ایام ماه محرم و صفر، اظهار کرد: مداحان در مراسم های برگزار شده زمان زیادی را به مداحی، قرائت سوره های قرآن و دعا اختصاص می دهند که باید بیان اهمیت نماز را نیز در برنامه های خود بگنجانند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان فرهنگ سازی نماز برای قشر جوان و نوجوان را امری بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه برخی از افرادی که در هیئت های مذهبی و مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام حضور پرشوری دارند نسبت به اقامه نماز بی توجه بوده و ارزشی برای این واجب الهی قائل نیستند.

 

وی با بیان اینکه ترغیب این قشر توسط مداحان با بیان سخنانی پیرامون نماز این آسیب را برطرف خواهد کرد، یادآور شد: نماز ستون دین است و چیزی بالاتر از نماز نیست و سینه زنی بدون توجه به این واجب الهی فایده ای ندارد.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: کار مستحبی که موجب محروم ماندن از عملی واجب شود باید کنار گذاشته شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان رسالت اصلی انبیا و ائمه را دعوت مردم به انجام اصول دین به خصوص نماز دانست و تصریح کرد: هر مداح با بررسی عملکرد و برنامه خود در این زمینه باید زمانی را به بیان مباحث اصلی و اساسی دین به خصوص اهمیت نماز در قالب مداحی، داستان کوتاه، روایت و آیات قرآن و … به خصوص برای قشر جوان بپردازد و‌قطعا همین اشاره کوتاه تاثیر خود را دارد.

وی با بیان اینکه مداحان نباید نقش خود را کوچک بدانند، خاطرنشان کرد: مداحی و سینه زنی به تنهایی ثواب زیادی دارد اما ممکن است تاثیر نداشته باشد پس باید کاری تاثیرگذار انجام دهیم.

حجت‌الاسلام رنجبر گفت: مداحان در بیان بخشش و عفو خدا غلو نکنند چرا که عزاداری بر خاندان ائمه اطهار علیهم السلام به خصوص امام حسین علیه السلام با معرفت، محبت و اطاعت از آنها پذیرفته خواهد شد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار