169226
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

طرح کودک کتابدار با هدف تشویق به کتابخوانی و کتابداری

اجرای برنامه «کودک کتابدار» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در راستای ترویج و تشویق به کتابخوانی، ویژه سنین ۹ تا ۱۲ سال در محل خانه کودک برای ادای سوگند کودک کتابدار شهرداری اصفهان و رونمایی از لباس کودک کتابدار برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، اجرای برنامه «کودک کتابدار» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در راستای ترویج و تشویق به کتابخوانی، ویژه سنین ۹ تا ۱۲ سال در محل خانه کودک برای ادای سوگند کودک کتابدار شهرداری اصفهان و رونمایی از لباس کودک کتابدار برگزار شد.
در برنامه کودک کتابدار که با حضور اعضای شورای شهر، معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مدیران کتابخانه‌های شهرداری اصفهان و ناشران کتاب به میزبانی خانه کودک برگزار شد، جمع زیادی از کودکان علاقه‌مند به کتابخوانی و کتابداری به همراه خانواده‌ها حضور یافتند.

خانم کاظمی، مدیر خانه کودک، درباره طرح کودک کتابدار بیان داشت: در مرحله اول، کودکان به واسطه کتابداران در مجموعه شهرداری ثبت‌نام می‌کنند و سپس با آموزش‌هایی در زمینه موضوع‌بندی کتاب، شیوه چیدمان، لیبل‌زدن، طبقه‌بندی کتاب‌ها، فرایند عضوگیری و دعوت به کتابخانه و سرانجام تربیت کتابداران آشنا می‌شوند. آنها می‌توانند دوستان خود را به این کار دعوت کنند.

وی افزود: آموزش‌ها در ۱۰ جلسه منظم ارائه می‌شود و کودکان یاد می‌گیرند یک مسئول کتابخانه و کتابدار چگونه باید رفتار و چگونه کودکان را به کتابخوانی دعوت کند. همچنین فوق برنامه‌هایی مثل کتاب‌سازی، کتاب‌نوشتن، قصه نمایشی کتابخوانی کودکان برای والدین و تهیه پوستر کتاب، آموزش داده و اجرا می‌شوند.

وی افزود: در این برنامه، از نویسندگان دعوت می‌شود تا جلسه گپ و گفت‌وگو با کودکان درباره خاطرات یک نویسنده و آموزش در این راستا داشته باشند.
کاظمی هدف دیگر در برنامه کودک کتابدار را بازدید کودکان از کتابخانه‌های سطح شهر و آشنایی با کتاب‌های بیشتر عنوان و خاطرنشان کرد: برای ایجاد همنوایی گروهی، تقویت احساس هویت و نظم در کار، پوششی یکنواخت را برای کودکان کتابدار تدارک دیده‌ایم.
وی گفت: کودکان کتابدار به مدارس می‌روند و می‌توانند نماینده کتابخانه‌ها در مدارس شوند و هنگام صف صبحگاهی، هربار یک کتاب به دانش‌آموزان معرفی کنند.

وی افزود: با تعاملاتی که انجام شده، زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا کودکی که همه دوره‌ها را گذرانده، بتواند نمایشگاه کتاب در مدارس برگزار کند و برای درگیری کودک با کتاب در طول سال برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
مدیر خانه کودک تربیت کودک کتاب‌شناس براساس استعدادیابی کودکان در افقی بلند را از دیگر اقدامات دانست و با اشاره به نقش فناوری‌های نوین در عرصه کتابداری، از برنامه‌های تربیت کتابدار، جست‌وجوی کتاب در فضای مجازی، کتابدار مجموعه‌ساز، کتابدار اطلاع‌رسان، مشاور و کتابدار مرجع سخن راند.
وی یادآور شد: این برنامه‌ها محدود به زمان خاصی نیست و در طول سال، ارتباط کودکان با کتابخانه‌های شهرداری برقرار است.

 

در ادامه، سوگندنامه کودکان کتابدار شهرداری اصفهان خوانده شد و سپس رونمایی از لباس کودک کتابدار اجرا شد. در خاتمه بازدید از کتابخانه خانه کودک شهرداری و معرفی یک کودک کتابدار نمونه انجام شد.

 

 

 

 

 

منبع: پایگاه خبری ربیع

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار