162812
۰۹ تیر ۱۳۹۷

بیش از ۲۰۰ کودک کار در قزوین شناسایی شد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۲۲۰ کودکان کار توسط سازمان بهزیستی و به طرق مختلف شناسایی شده و حمایت‌های لازم از آنها به عمل آمد.

به گزارش کودک پرس ، بهاره رحمانی اظهار داشت: دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی از سال 1378 در سطح کشور طرح حمایت از کودکان کار ‌را برنامه‌ریزی کرده است که در غالب دو مرکز به کودکان کارخیابانی خدمات ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: این مراکز شامل مرکز نگهداری کودکان کار و مرکز حمایتی و آموزشی کودکان به صورت روزانه می‌شود و این موسسه حمایتی به نام خانه خورشید توسط انجمن خیریه احداث شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی قزوین افزود: در سال گذشته 220 کودک در کل شهرستان قزوین شناسایی شده که تمامی خدمات ‌در راستای ساماندهی به آنها ارائه شد و تعداد کودکان کار اتباع خارجی(افغانستانی) همواره بیشتر از کودکان کار داخلی بوده که در سال گذشته 124 نفر بودند.

 

وی عنوان کرد: توجه به رشد، حمایت، توانمندسازی کودکان و خانواده از ارکان اصلی پذیرش کودکان در مرکز روزانه بوده و همچنین مرکزنگهداری نیز برای مدتی موقت به دلیل عدم سرپرستی مناسب، کودکان را پذیرش و کلیه خدمات مددکاری، پزشکی، روانشناختی وحقوقی ارائه می‌کند و پس از بررسی شرایط خانواده و در نهایت ترخیص کودک، باز هم پیگیری های بعد از ترخیص به صورت بازه های زمانی ماهانه، 3 ماهه و 6 ماهه صورت می‌گیرد.

رحمانی بیان کرد: این مراکز با اهداف کنترل وکاهش آسیب‌های اجتماعی وارد شده بر کودکان، بالابردن کیفیت زندگی و سالم سازی محیط زندگی آنها فعالیت می‌کنند.

 

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان تصریح‌کرد: کودکان کار به صورت خود معرف، از طریق تیم های سیار و همچنین معرفی از طریق نهاد های دیگر پس از دریافت مجوز از سوی دادگاه توسط مراکز سازمان بهزیستی پذیرش می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان کار که از سوی هیئت وزیران به تصویب رسیده است 11 سازمان‌ دیگر با وظایفی خاص علاوه بر بهزیستی فعالیت دارند.

رحمانی اظهار داشت: این ارگان های درگیر شامل نیروی انتطامی،دادگستری، شهرداری، وزارت تعاون کار و‌رفاه اجتماعی، هلال احمر، آموزش‌و‌پرورش، سازمان فنی حرفه‌ای، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان بیمه و غیره می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با تاسیس مرکز روزانه حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در شهرستان تاکستان در راستای ارائه خدمات حمایتی، آموزشی و پذیرش کودکان کار قدم‌های بزرگتری برداریم.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار