157160
۰۵ خرداد ۱۳۹۷
گلاره جباری مطرح کرد:

کودکان کپرنشین را با عیدی‌های کتابی خوشحال کنید

گلاره جباری، مدیر روابط عمومی نشریه «قلک» گفت: من چنیدن بار در مناطق کپرنشین سیستان و بلوچستان حاضر شده‌ام و باید بگویم که میزان علاقه این بچه به کتاب و کتابخوانی بی‌نظیر است؛ به همین دلیل امیدوارم که با مشارکت خوب علاقه‌مندان به فرهنگ بتوانیم این کمپین را اجرایی کنیم.

به گزارش کودک پرس ، نشریه «قلک» قصد دارد در اقدامی داوطلبانه با مشارکت مردم سراسر کشور، به مناسبت عید سعید فطر بیش از 2500 نسخه کتاب برای کودکان و نوجوانان مناطق کپرنشین سیستان و بلوچستان ارسال کند.

گلاره جباری، فعال اجتماعی و مدیر روابط‌عمومی نشریه «قلک» در این باره می‌‌گوید: چند سالی است که از طریق انجمن حامی (انجمن حمایت و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم ایران) ماهنامه قلک را برای کودکان سه تا هفت ساله در سیستان و بلوچستان ارسال می‌کنیم. استقبال کودکان این منطقه از این نشریه بی‌نظیر بوده است. با سفر اعضای تحریریه‌ ماهنامه قلک به مناطق مختلف محروم استان سیستان و بلوچستان متوجه شدیم کودکان این مناطق شوق فراوانی به مطالعه و آموختن دارند.

جباری با تاکید بر انجام تحقیقات میدانی در منطقه برای اجرای این کمپین افزود: تصمیم گرفتیم تا با مشارکت مردم مصادف با عید سعید فطر به کودکان این مناطق کتاب عیدی بدهیم. به همین علت بهترین و با‌کیفیت‌ترین کتب کودک و نوجوان از نشرهای مختلف را انتخاب و متناسب با گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان دسته‌بندی کرده‌ایم.

 

مدیر روابط عمومی ماهنامه قلک گفت: در این راستا با بیش از 20 ناشر کودک و نوجوان مذاکره کرده‌ایم تا این کتاب‌ها با بیش‌ترین تخفیف ممکن خریداری شوند. مبلغ نهایی خرید این مجموعه کتاب‌ها حدود 18میلیون تومان است که با استفاده از ظرفیت ناشران برای تخفیف در خرید آن‌ها، بیش از 2500 عنوان کتاب فقط با مبلغ 10میلیون تومان خریداری خواهد شد.

این فعال اجتماعی با دعوت از مردم سراسر ایران برای پیوستن به این کمپین اشاره کرد: این کمپین از اول خرداد آغاز خواهد شد و مردم می‌توانند برای واریز کمک‌های نقدی‌شان به وب‌سایت دونیت مراجعه کنند.

جباری در پایان گفت: من چنیدن بار در این مناطق حاضر شده‌ام و باید بگویم که میزان علاقه این بچه به کتاب و کتابخوانی بی‌نظیر است؛ به همین دلیل امیدوارم که با مشارکت خوب علاقه‌مندان به فرهنگ بتوانیم این کمپین را اجرایی کنیم.

 

هدف این کمپین توسعه‌ عدالت فرهنگی و آموزشی با اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم کشور به ویژه کپرنشینان استان سیستان و بلوچستان عنوان شده است. این هدف جز با یاری مردم سراسر ایران، هر چند با داشتن سهمی کوچک در این کار داوطلبانه میسر نخواهد شد.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار