134971
۲۶ دی ۱۳۹۶

کتابخانه بخش لوندویل آستارا؛ گنجی در دوردست

مسئول کتابخانه عمومی علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) بخش لوندویل آستارا گفت: این کتابخانه از نظر کتاب‌های مرجع و مفید به خصوص در بخش کودک و نوجوان غنی است، اما به علت دور بودن محل آن برای شهروندان، از استقبال و توجه کافی برخوردار نیست.

به گزارش کودک پرس ، حسن هاشمی افزود: دولت تدبیر و امید و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به غنای منابع کتابخانه ها به خوبی توجه دارند و تامین 500 جلد کتاب جدید مرجع و به خصوص در حوزه کودک و نوجوان در 2 ماه گذشته برای کتابخانه لوندویل، گواه این ادعاست.

وی اظهار کرد: اهالی لوندویل دوستدار کتاب و مطالعه هستند اما از دور بودن محل کتابخانه نسبت به مرکز و نقاط پرجمعیت این شهر گلایه دارند و کم توجهی به این مرکز را ناشی از دور بودن مکان آن می دانند.
وی بیان کرد: کتابخانه عمومی لوندویل 250 متر مربع مساحت، 12 هزار جلد کتاب و 440 نفر عضو دارد و در سال 1372 تاسیس شده اما تعداد اعضای آن نسبت به جمعیت بخش، بسیار اندک است و در برخی از روزها در حسرت علاقمندان به کتاب است.
هاشمی ادامه داد: این کتابخانه در زمین اهدایی بنا شده و گلایه شهروندان در خصوص دور از دسترس بودن محل آن به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان گزارش شده است و امکان جابجایی آن، با حضور کارشناسان امر بررسی خواهد شد.

او گفت: برخی مسئولان بخش لوندویل، استفاده از فضای مدرسه شهید باهنر این بخش را برای ایجاد کتابخانه و انتقال منابع کتابخانه فعلی به آن پیشنهاد می کنند و این پیشنهاد نیز به بررسی نیاز دارد.
مسئول کتابخانه عمومی بخش لوندویل افزود: تعداد مراجعه کنندگان به این کتابخانه سالانه حدود یک هزار و 240 نفر است و با وجود بهره مندی مناسب از کتاب، بیشتر مراجعه کنندگان به آن را دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول دبیرستان تشکیل می دهند.

هاشمی اظهار کرد: این کتابخانه دارای بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا و مجهز به قفسه های مخصوص کتاب کودک و فضای نقاشی و رنگ آمیزی شده است.
وی بیان کرد: کتاب های مرجع، دفاع مقدس، کمک درسی و نشریات محلی از بخش های مهم کتابخانه عمومی علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) بخش لوندویل آستاراست اما برخلاف سایر کتابخانه ها، به علت کمبود نیروی انسانی، فقط در نوبت صبح دایر است.

** چاپ و نشر کتاب به خصوص در حوزه شعر و ادبیات در آستارا رونق دیرینه دارد و نخستین کتابخانه عمومی استان گیلان به سال 1302 در این شهرستان تاسیس شده و اکنون چهار باب کتابخانه در آستارا فعال است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و بخش لوندویل آن، 22 هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار