117190
۲۷ آبان ۱۳۹۶
مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس خبر داد؛

نواختن زنگ کتاب سال ۹۶ در شیراز به همراه اهدای کتاب به کودکان

زنگ کتاب سال ۹۶ همراه با اهدای کتاب به کودکان باحضور مهدی امید بخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس و حمید آزرمی مدیربهزیستی شهرستان شیراز، در مهد کودک الفبای زندگی نواخته شد.

به گزارش کودک پرس ، بهرام سلمانی مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس که اجرای این برنامه را عهده دار بود جمعه گفت: با نواخته شدن زنگ کتاب، گروه نمایش آوای اندیشه به اجرای برنامه شاد وموزیکال کتاب پرداختند که مورد استقبال کودکان قرارگرفت.
وی که کارگردان این نمایش بود افزود: این نمایش با بازی فاطمه سجادی، بشارت جمشیدی، محمد کشاور، زهراستاری، حمید لردان ،عسل سلمانی،زهراپناهی ،زهرا پوستکار،امیرمحمدپناهی ،غزل سلمانی ، علیرضا رضایی اجراشد.

در این مراسم ویژه که 24 آبان برگزار شد مهدی امید بخش مدیربرگزارکننده بیست و پنجمین هفته کتاب سال 96 گفت : بحث مطالعه در خانواده باید از سنین پایین آغاز شود تا بتواند تاثیرگذار باشد و چالش ها و مشکلات پیش رو را کم کند.
وی گفت: هرچقدر که بتوانیم بحث ترویج کتاب و کتابخوانی را داشته باشیم باعث می شود که شیراز درمقوله پایتخت کتاب پیشرو باشد.

امید بخش گفت : ازسه سال پیش معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بحث پایتخت کتاب را برای شهرهای ایران طراحی کرده که ما هم داریم تلاش می کنیم در تعامل با دستگاه های مختلف فرهنگی شیراز درسال 97عنوان پایتختی کتاب را برای شهر شیرازداشته باشیم و این نیاز به همکاری مستمر با ادارات مختلف دارد که بهزیستی دراین مدت همکاری خوبی داشته است.
مدیرهفته کتاب استان فارس درادامه ازمدیران مهدهای کودک خواست کودکان را به صورت جمعی به نمایشگاه کتاب که پنجم تا دهم آذر در شیراز برگزار می شود بیاورند تا کودکان از نزدیک با این رویداد بزرگ آشنا شوند.
در این مراسم حمید آزرمی مدیربهزیستی شیرازهم گفت : مهدهای کودک نقش انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر دارند ومن اعتقاد دارم این نقش بیشترازهمه نهادهاست.
بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از شنبه بیستم آبان تا جمعه بیست و ششم آبان 96 در کشور برگزار می‌شود.

نخستین روز این هفته برابر با ۲۰ آبان‌ با عنوان «کتاب، اهالی قلم و رسانه»، یکشنبه ۲۱ آبان‌ «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه ۲۲ آبان‌ «کتاب و جامعه دانشگاهی»، سه‌شنبه ۲۳ آبان «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده»، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، پنجشنبه «کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد» و آخرین روز این هفته «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار