موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
19975
۲۵ تیر ۱۳۹۶

صحتبهای یک جامعه شناس در خصوص نقش تربیتی والدین در قبال فرزندان

امیرمحمد حسینی، جامعه شناس در گفتگویی اظهارداشت: خانواده های نقش مهمی در تربیت فرزندانشان ایفا می کنند و نمی توان این نقش را به نهادها و یا افراد دیگر واگذار کرد.

به گزارش کودک پرس، جامعه شناس با تاکید بر اینکه خانواده ها نباید به واسطه حضور فرزندانشان در مهدهای کودک از نقش تربیتی و پرورشی خود در قبال آنها غافل شوند، گفت: نهاد خانواده و مهدکودک می توانند در تربیت فرزندان مکمل یکدیگر باشند.

امیرمحمد حسینی، جامعه شناس در گفتگویی اظهارداشت: خانواده های نقش مهمی در تربیت فرزندانشان ایفا می کنند و نمی توان این نقش را به نهادها و یا افراد دیگر واگذار کرد.

وی با اشاره به تغییر شرایط زندگی خانواده ها خاطرنشان کرد: فعالیت و حضور اجتماعی بانوان باعث شده است تا کودکان بخشی از زندگی خود را در مهدهای کودک سپری کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه خانواده ها نباید به واسطه حضور فرزندانشان در مهدهای کودک از نقش تربیتی و پرورشی خود در قبال آنها غافل شوند، اظهارداشت: نهاد خانواده و مهدکودک می توانند در تربیت فرزندان مکمل یکدیگر باشند و هر یک متناسب با جایگاهی که دارد در تربیت کودکان نقش آفرینی کند.

جامعه شناس با بیان اینکه والدین باید در کنار مشغله های زندگی، موضوع تربیت فرزندانشان را در اولویت قرار دهند، تاکید کرد: اشتغال و فعالیت های اجتماعی والدین نمی تواند بهانه ای برای غفلت از فرزندان خانواده باشد بلکه باید پدر و مادر به گونه ای برنامه ریزی کنند که اشتغال آنان و مشغله های روزمره زندگی، آسیبی به اعضای خانواده به ویژه کودکان وارد نکند.

وی با بیان اینکه انتخاب مهدکودک مناسب از مواردی است که خانواده ها باید به آن توجه داشته باشند، گفت: مهدکودکی که خانواده ها انتخاب می کنند تا فرزندانشان بخشی از اوقات خود را در آن سپری کنند باید دارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشد از جمله اینکه کودکان در غیاب والدین خود دچار اضطراب و نگرانی نشوند و احساس امنیت کنند.

حسینی با اشاره به اهمیت تغذیه در دوران کودکی، افزود: حضور مربیان متخصص در مهدهای کودک و ارائه شیوه های تربیتی اسلامی و ایرانی، اجرای برنامه های تربیتی و پرورشی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی، بهداشت ساختمان، تغذیه مناسب، نوع بازی ها، اخلاق و رفتاری که به کودکان آموزش داده می شود از جمله مواردی است که باید خانواده ها در انتخاب مهدکودک فرزندانشان به آنها توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مادران شاغل باید بخشی از زمان خود را به تربیت و پرورش فرزندانشان اختصاص دهند، گفت: در خانواده هایی که پدر و مادر، هر دو شغل هستند، مرد باید در انجام مسئولیت های داخل خانواده، همسرش را بیشتر همراهی کند تا بتوانند در تعالی و پرورش مطلوب فرزندانشان موفق عمل کنند.

حسینی با تاکید بر ضرورت تعامل خانواده و مهدهای کودک، اظهارداشت: مربیان و مسئولان مهدکودک ها باید برای ارتقا کیفیت آموزش و پرورش کودکان با خانواده هایشان در تعامل باشند و نکات رفتاری و اخلاقی را با یکدیگر بررسی کنند و شیوه تربیتی واحدی را برای پرورش کودکان اتخاذ کنند.

مرجع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار