موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
960
۲۰ مرداد ۱۳۹۵

در گیلان ۲۰ جشنواره ویژه کودک و نوجوان برگزار می شود

علی پورحسن: کودکان امروز ما فکر بزرگی دارند و به چشم کودک نباید به آنها نگریست.

به گزارش کودک پرس   علی پورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان امروز (۱۹ مرداد)در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: خبرنگاران روایتگران  صادق جامعه و صاحبان اندیشه و فکر هستند.

وی با بیان اینکه قلم ارزش بسیاری در جامعه دارد گفت: خداوند در قرآن به ارزش والای قلم قسم یاد کرده است.

پورحسن تصریح کرد: خبرنگاران با درایت، کلمات مطلوب را انتخاب کرده ودر جامعه انعکاس می دهند و باید مواظب درج کلمات و جملات باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت جامعه در دست صاحبان قلم و صاحبان رسانه است افزود: رسانه ها هدایتگر افکار جامعه بوده و در رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی …. تاثیر به سزایی دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اذعان کرد: رسیدن به توسعه پایدارجامعه با توجه و جدی گرفتن رسانه ها مهیا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دوره های آموزشی و فرهنگی توسط کانون پرورش فکری در گیلان جهت شکوفایی استعداد کودکان برگزار می شود گفت: 31مرکز ثابت، یک مرکز سیار، 4مرکز پستی و یک مرکز فراگیر ناتوانان ذهنی در راستای اجرای برنامه ها و آموزش های فرهنگی، هنری و اجتماعی کودکان در استان فعالیت می کنند.

پور حسن با اشاره به انتشار 4کتاب حقوق شهروندی ویژه کودک و نوجوان در این استان اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور طرح دریا کودک و نوجوان در دو نقطه گیلان اجرا شد و در این طرح کودکان با مسائل محیط زیست، بازی های بومی محلی و دریا و….آشنا خواهند شد.

وی اضافه کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در طرح دریای کیاشهر و مروارید انزلی مستقر هستند.

پور حسن خاطر نشان کرد: مرکز مشاوره کودک و نوجوان، سایت یارانه ای و واحد سیار شهری و ایجاد فروشگاههای کانون پرورش فکری از دیگر فعالیت های کانون پرورش فکری گیلان است.

وی از برگزاری 20 همایش و جشنواره طی سال جاری به همت کانون خبر داد و گفت: کودکان امروز ما فکر بزرگی دارند و به چشم کودک نباید به آنها نگریست.

وی با بیان اینکه باید به فکر فردای جامعه با توجه و نگاه ویژه به کودک و نوجوان باشیم اذعان کرد: توسعه جامعه با قلم های خبرنگار و آموزش کودکان در مراکز ویژه کودک و نوجوان مهیا خواهد شد.

 

منبع:   شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار