9307
۲۵ مهر ۱۳۹۵

تعدادافراد نابینا و کم بینا در استان یزد بیشتر از میانگین کشوری است

محمد حسین غنیمت،معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یزد تعداد معلولان استان را 48 هزار نفر بیان کرد و گفت: هفت هزار و 200 نفر از این تعداد معادل 15.5 درصد را معلولان نابینا و کم بینا تشکیل می دهند.

به گزارش کودک پرس محمد حسین غنیمت  به مناسبت روز جهانی نابینایان گفت: این رقم در کشور 12.5 است و آمار افراد نابینا و کم بینا در این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

وی علت این امر را بالا بودن تعداد افراد مبتلا به بیماریهای دیابت ، فشارخون و عفونی و ازدواج های همخون بیان کرد و افزود: همچنین عوامل ژنتیکی و مادرزای هم در این معلولیت دخیل هستند.
غنیمت با بیان اینکه 60 درصد علل نابینایی قابل درمان و 20 در صد آنها قابل پیشگیری است تصریح کرد: هزینه بزرگ کردن یک فرزند نابینا چهار برابر فرد بینا است خانواده ها باید فرزندانشان دارای مشکل کم بینایی و نابینایی هستند برای درمان آن هرچه زودتر اقدام نمایند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یزد یادآور شد: دوران طلایی درمان نابینایی را زیر دوسال است.
وی در ادامه گفت: از مجموع هفت هزار و 200 معلول نابینا و کم بینا در استان چهار هزار نفر انها در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند و از خدمات این سازمان بطور مستقیم بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه مابقی همه بصورت غیر مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار می شوند و ارائه کمک هزینه درمان، تحصیل، تامین وسایل توانبخشی و حرفه آموزی را از جمله خدمات سازمان متبوع خود به این افراد بیان کرد.
غنیمت یاد آور شد: همچنین بمنظور پیشگیری و شناسایی بموقع نوزدان نابینا و کم بینا طرح غربالگری بینا سنجی در بیمارستان های که بخش زایمان دارند اجرا می شود.
این مسوول با بیان اینکه یک مرکز روزانه خانواده و کودک کم بینا و نابینا در استان وجود دارد گفت: در این مراکز به کودکان نابینا و کم بینا خدمات آموزشی و توان بخشی و ارائه می شود.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: روز عصای سفید فرصتی برای پررنگ کردن مشکلات و خواسته های افراد نابینا و کم بینا است که همه افراد نه روی ترحم بلکه در راستای احقاق حق این روشندلان باید گام بردارند.
منبع:  ایرنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار