8611
۱۵ مهر ۱۳۹۵

بحران تولد نوزادان معتاد

در شرایطی که سالانه 70 هزار نوزاد معتاد در کشور ما به دنیا می آید، این نوزادان نیازمند حمایت از سوی نهادها و سازمان های حمایتی هستند

به گزارش کودک پرس  احتمال تولد نوزاد معتاد در هر نقطه ای از کشور وجود دارد اما دکتر نادعلی اسماعیلی، پژوهشگر حوزه اعتیاد  تاکید می کند: «آمار تولد نوزادان معتاد در مناطق جنوب شرقی کشور بسیار بالاتر از سایر نقاط کشور است.» به گفته اسماعیلی، «پس از این مناطق، تولد نوزادان معتاد در حاشیه کلان شهرها هم بیشتر دیده می شود.»

وقتی از اسماعیلی درباره صحت و سقم آمار 70 هزار نفری تولد نوزادان معتاد در هر سال می پرسیم او می گوید: «قطعا آمار واقعی نوزادان معتاد به دنیا آمده بیشتر از اینهاست. باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که در سال های اخیر، آمار زنان معتاد افزایش چشمگیری داشته است. وقتی آمار زنان معتاد بیشتر شود، آمار نوزادان معتاد هم افزایش پیدا می کند.»

به اعتقاد اسماعیلی «اگر همین الان فکری به حال کاهش آمار تولد نوزادان معتاد نکنیم، آن وقت شک نکنید که در سال های آینده با بحران بزرگتری مواجه خواهیم شد. اکنون اوضاع به شکلی است که خیلی از این بچه های معتاد، بین متکدیان خرید و فروش می شوند و برای تکدی گری و مظلوم نمایی از آنها سوءاستفاده می شود. این بچه ها در صورت زنده ماندن هم آینده خوبی در انتظارشان نخواهد بود. بیشتر آنها به محض رسیدن به سن کودکی، مجبور به توزیع مواد مخدر، تکدی گری و دست فروشی می شوند.و حل این بحران نیازمندحمایت نهادها و سازمان های حمایتی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار