7765
۱۰ مهر ۱۳۹۵

تلاش برای اجرایی شدن 6 ساحت سند بنیادین آموزش و پرورش در فریدونکنار

سید عظیم اسماعیل‌زاده ،مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار از تلاش برای اجرای 6 ساحت سند بنیادین آموزش و پرورش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس  سید عظیم اسماعیل‌زاده گفت: اقدامات انجام شده در راستای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار تا پایان مرداد ماه امسال با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تلاش جدی مجموعه فرهنگیان مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه تحقق مبانی ساحت تربیت دینی و اخلاقی در اولویت است، افزود: برگزاری دو مرحله همایش تجلیل از نخبگان حوزه پرورشی با تقدیر از یک‌هزار و 600 دانش‌آموز منتخب، اعزام 740 دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور مناطق جنوب کشور و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در سطح شهرستان در همین راستا بوده است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار از ساماندهی 24 نفر از ائمه جماعت در سطح مدارس و اجرای برنامه حضور مسؤولان در نماز جماعت مدارس این شهرستان خبر داد و بیان کرد: هدایت دانش‌آموزان و فرهنگیان برای حضور در نمازهای جمعه، شرکت در مسابقات قرآنی استان و کسب رتبه نخست در رشته‌های احکام، انشای نماز و مداحی، تشکیل ستاد امر به معروف در تمامی مدارس دخترانه و کسب رتبه نخست استان در مسابقات احکام و رتبه‌های بر‌تر در دیگر رشته‌های قرآنی را نیز داشته‌ایم.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: برگزاری مسابقه 20 نکته برجسته غدیر، برگزاری کلاس‌های آموزش روان‌خوانی و روخوانی قرآن برای همکاران، برگزاری آزمون ترجمه جزء هفتم قرآن در بین همکاران فرهنگی و افزایش 40 درصدی کمک‌های نقدی دانش آموزان برای بازسازی عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های این بخش برشمرده می‌شود.

وی همچنین از برگزاری 300 مرحله اردو برای 8 هزار دانش آموز فریدونکناری خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و اهدای 3 هزار جلد کتاب رایگان به مدارس، کسب رتبه دوم استان در آزمون مشاوران سراسر کشور و کسب عنوان شهرستان بر‌تر استان در اجرای یادواره شهدای دانش آموز از دیگر برنامه‌های مهم محقق شده در همین حوزه محسوب می‌شود.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: قرار گرفتن در بین 10 شهرستان بر‌تر استان در اجرای برنامه‌های پرورشی و برگزاری سه دوره مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز فریدونکنار از مهم‌ترین اقدامات در همین راستا بوده است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار ادامه داد: در حوزه ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی نیز اقداماتی همچون نواختن زنگ سردار بصیرت در تمامی مدارس فریدونکنار، همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین بصیر، برگزاری یادواره شهدا در سطح مدارس متوسطه دوم و عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا را داشتیم.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه برای تحقق ساحت تربیت زیستی و بدنی برنامه‌ریزی و اقداماتی شایسته داشتیم، اظهار کرد: اجرای طرح سلامت دهان و دندان با تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش آموزان دبستانی، اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم دانش آموزان زیر 6 سال از مهم‌ترین برنامه‌ها در همین راستا محسوب شده است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح سفیران سلامت ویژه مدارس متوسطه دوم، اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با مشارکت 16 مدرسه و 3 هزار دانش‌آموز و برگزاری کلاس آموزشی بازی‌های بومی محلی برای دبیران تربیت بدنی به مرحله اجرا رسیده است.

وی گفت: در بخش ساحت تربیت هنری و زیبا‌شناختی نیز برگزاری جشنواره نقاشی خیابانی با موضوع محیط زیست و پرندگان مهاجر، برگزاری جشنواره نقاشی خیابانی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری نمایشگاه تابلوهای نقاشی عاشورایی اقداماتی موثر و مهم بوده است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به برگزاری جشنواره رشد برای نخستین‌بار در فریدونکنار و نمایش 100 فیلم در 30 مدرسه، بیان کرد: شرکت در مسابقات هنری استانی و کسب رتبه دوم و سوم استان در مسابقات هنرهای نمایشی و شرکت در مسابقات هنری استانی و کسب رتبه نخست و سوم استان در مسابقات هنرهای آوایی برای دانش آموزان فریدونکنار محقق شد.

اسماعیل‌زاده از برگزاری مسابقات هنری در سطح شهرستان خبر داد و گفت: اجرای نمایش کودک و نوجوان برای هزار نفر از دانش آموزان شهرستان در کانون شهید چمران، برگزاری نمایشگاه تابلوهای نقاشی با موضوع آزاد، اجرای کارگاه‌های آموزشی نقاشی و سفالگری در مدارس و راهیابی به مرحله کشوری جشنواره فیلم پرسش مهر ریاست جمهوری با عنوان «آب بندان» در بخش فرهنگیان اجرایی شده است.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار