موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
751
۱۸ مرداد ۱۳۹۵

نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب

محمدرضا سرشار : هر نظام عقیدتی باید روی نسل آینده اش سرمایه گذاری کند و هنر و ادبیات یکی از زمینه های مهم سرمایه گذاری است.

به گزارش کودک پرس علیرضا مختارپور معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در سخنانی ابتدای این نشست توضیح داد که ایشان از زمان قبل از پیروزی انقلاب بر کتاب هایی که می خواندند یادداشت هایی می نوشتند و از چند سال قبل با اذن و اجازه ایشان این یادداشت ها منتشر شد.
وی ادامه داد: یادداشت ها بیشتر در مورد کتاب های حوزه دفاع مقدس بود اما از سال گذشته تقریظ ایشان بر کتاب دختران آفتاب نیز منتشر شد و امروز به بهانه رونمایی از یادداشت ایشان از کتاب تن تن و سندباد نشستی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان با حضور نویسنده و منتقدان جبهه انقلاب در این زمینه داریم.

در ادامه این نشست حمید گروگان بر ضروت هم صدایی همه نهادهای فرهنگی و هنری در تولید آثار کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت های برنامه های فرهنگی مملکت این است که همه آنها از یک غربال یعنی پیام های قرآنی عبور کند و آنچه کودک می یابد یکدست باشد و ضدونقیض نبیند.

همچنین محمدرضا سرشار نیز گفت: هر نظام عقیدتی باید روی نسل آینده اش سرمایه گذاری کند و هنر و ادبیات یکی از زمینه های مهم سرمایه گذاری است.

وی به انجام تحقیقی آماری در سال 67 در مورد ادبیات کودک و نوجوان اشاره کزد و گفت: در 10 سال منتهی به سال 56 به طور متوسط سالانه 154 عنوان و در 10 سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی سالانه 265 عنوان بوده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در این دوره نسبت ترجمه و تالیف عوض شد و از نسبت 23 درصد تالیف و 77 درصد ترجمه قبل از انقلاب به68 درصد تالیف و 32 درصد ترجمه بعد از پیروزی انقلاب رسید.

سرشار افزود: متاسفانه امروز یه دوره پیش از انقلاب برگشته ایم و 36 درصد کتب کودک و نوجوان تالیف و 73 درصد ترجمه است.
وی خواستار تشکیل مرکزی برای تولید آثار کودک و نوجوان شد تا با آرمان های انقلاب اسلامی کار کرده و ادبیات کودک و نوجوان را از حالت دلبخواهی فعلی درآورد.

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار