موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
729
۱۸ مرداد ۱۳۹۵

بیش از 4000 کودک دارای سوءتغذیه به کمیته امداد استان خراسان جنوبی معرفی شدند

علیرضا نخعی: وضعیت مالی افراد معرفی شده توسط کمیته امداد بررسی و بعد از تایید نیاز خانوار سبد غذایی که کارشناسان مرکز بهداشت آن را تایید کرده اند ماهیانه توزیع می شود.

به گزارش کودک پرس  علیرضا نخعی: کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای مشارکتی در طرح شناسایی افراد دچار سوء تغذیه است، در چهار ماهه نخست سال 4 هزار و ۶۳۰ کودک دچار سوء تغذیه به این نهاد معرفی‌ شدند که هم اکنون 3 هزار و 100 نفر در این زمینه در استان خدمات دریافت می کنند.

وی از بهبود هزار و ۵۰۴ کودک در طرح تغذیه سال گذشته خبر داد و افزود: 3 هزار و ۵۰۰ کودک دچار سوءتغذیه از این طرح برخوردار بودند.

معاون سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی از شناسایی و معرفی نوزادانی که با منحنی رشد همخوانی ندارند از سوی مرکز بهداشت به کمیته امداد خبر داد و گفت: وضعیت مالی افراد معرفی شده توسط کمیته امداد بررسی و بعد از تایید نیاز خانوار سبد غذایی که کارشناسان مرکز بهداشت آن را تایید کرده اند ماهیانه توزیع می شود.

نخعی تصریح کرد: سبد های خانوار نقدی نیست بلکه به صورت کالا در اختیار افراد زیر پوشش قرار می گیرد و این سبدها شامل اقلامی مانند مواد پروتئینی، لبنیات و ریزمغذی‌ها است.

وی با بیان اینکه بروز این پدیده در روستاها بیشتر از مناطق شهری است، گفت: توجه به تغذیه و ایمنی غذا در کودکان از جمله مسائل مهمی است که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

 

منبع:   برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار