6744
۰۵ مهر ۱۳۹۵

آذر ماه امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار خواهد شد

معاون اداره ارشاد همدان: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان آذر ماه امسال در همدان برگزار می‌شود.در هنر نمایش استان همدان می‌توان به حرکت‌های بی‌بدیلی اشاره کرد که در هیچ نقطه‌ای از کشور به این شکل اجرا نمی‌شود.

به گزارش کودک پرس  معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با توجه به در پیش رو بودن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به آذر ماه موکول شد.

مجید فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار  کودک پرس  در همدان با بیان اینکه جایگاه هنر همدان تنها به حضور هنرمندان استان در عرصه کشوری محدود نمی‌شود اظهار داشت: در هنر نمایش استان همدان می‌توان به حرکت‌های بی‌بدیلی اشاره کرد که در هیچ نقطه‌ای از کشور به این شکل اجرا نمی‌شود.

وی افزود: نمایش صحنه‌ای “واگویه‌های علی گندابی” که شامل تئاتر دینی و مذهبی می‌شود توانست تماشاگران زیادی را به سالن‌های نمایش دعوت کند و این نشان‌دهنده قدرت و ظرفیت هنر تئاتر و نمایش در استان است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی چون نمایشگاه عکس حبیب حرم که به مناسبت سالگرد شهادت سردار همدانی برگزار می شود را در تقویم کاری خود داریم که امیدواریم در برگزاری هرچه بهتر آن موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها انگیزه‌بخش فعالیت هنرمندان در حوزه‌های مختلف هستند، بیان کرد: عامل اصلی برگزاری جشنواره‌ها ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت روحیه رقابتی و انگیزشی هنرمندان در جامعه است که استان همدان در برگزاری این دست جشنواره‌ها مانند جشنواره تئاتر استانی که هر ساله برگزار می‌شود دارای سابقه درخشانی است.

فروتن عنوان کرد: با کمک هنرمندان تئاتر استان در تلاش هستیم تا دوستی و پیوند کمرنگ شده تماشاچی با صحنه تئاتر را مجدد رنگ بخشیده و تقویت کنیم.

وی فعالیت گروه‌های نمایشی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در کمتر از یک ماه گذشته استان همدان با نمایش عروسکی “اکو” در جشنواره تئاتر عروسکی کشور شرکت کرد که موفق هم ظاهر شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در آذر ماه خبر داد و گفت: امسال با قرار گرفتن در ماه محرم و صفر و ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) افتتاحیه و زمان برگزاری این جشنواره تئاتر کودک به آذر ماه موکول شد.

وی تأکید کرد: اگر چه فعالیت تئاتر در استان همدان پررنگ است اما وضعیت تئاتر در همدان مانند سایر شهرها و استان‌های دیگر است و هنوز تضاد و کدورت بین هنرمندان سبب دلسردی علاقمندان به هنر تئاتر و نمایش می‌شود.

فروتن اظهار داشت: تائتر هنری زنده و گروهی است که با شکل‌گیری گروه می‌تواند با بهره مناسبی چون پیوند با تماشاچی به حیاط خود ادامه دهد.

وی افزود: در تلاش هستیم با ایجاد صمیمیت و محبت همراه با رقابتی سالم در گروه‌های مختلف نمایشی استان تئاتر همدان که همواره حرف برای گفتن دارد پویاتر از همیشه در سطوح مختلف کشوری و بین‌المللی معرفی کنیم.

منابع : خبرگزاری تسنیم 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار