6247
۰۱ مهر ۱۳۹۵

ضرورت توجه خانواده ها در ترویج فرهنگ مطالعه

رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: خانواده ها باید در ترویج فرهنگ مطالعه نقش و رسالت خود را به درستی ایفا کنند.

به گزارش کودک پرس  رباب عزیزخانی در جمع خوانی کتاب ‘فصل پنجم: سکوت’ با اظهار خرسندی از حضور استاد بایرامی نویسنده نام آشنای کشور در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در جمع کتاب خوانان اردبیلی ، نشست های جمع خوانی را در چارچوب طرح کتاب خوان ماه دانست و افزود: والدین باید به همان نسبت که به تحصیلات و مطالعه کتب درسی کودکان خود تاکید دارند در زمینه تشویق به مطالعه کتب عمومی و غیردرسی نیز اهتمام لازم را به خرج دهند.
او جمع خوانی را ریشه در تاریخ فرهنگی کشور بیان کرد و گفت: از همان دوران شکل گیری ادبیات و شعر کلاسیک ، جمع خوانی و محافل کتاب خوانی نیز در جامعه رواج داشته است.
وی مطالعه رمان ‘فصل پنجم: سکوت’ را به همه کتابدوستان توصیه کرد و اظهار کرد: مطالعه این رمان باعث می شود خواننده وارد دنیای متفاوتی شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، استاد محمد رضا بایرامی نیز در این نشست ، نقطه عطف رمان ‘فصل پنجم: سکوت’ را روایت های متفاوت در چهار فصل و سپس روایت مورد نظر در فصل پنجم ذکر کرد و گفت: در این رمان شخصیت داستان (امیر) در طول شکل گیری قصه سعی دارد خواننده را تشویق به ورود به دنیای روایت ناموجود یعنی روایت پنجم کند.
در پایان این نشست کودکان و نوجوانان حاضر که از کتابخانه های عمومی شهرستان های اردبیل و نیر جمع شده بودند به جمع خوانی کتاب مذکور و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 

منبع:     ایرنا 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار