5776
۲۸ شهریور ۱۳۹۵

لزوم تسهیل مراحل واگذاری سرپرستی کودکان توسط بهزیستی

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تسریع و تسهیل شرایط فرزند خواندگی، گفت: با توجه به تعداد بالای کودکان تحت پوشش ضرورت دارد سازمان بهزیستی با تسهیل شرایط مراحل فرزندخواندگی را تسریع بخشد.

به گزارش کودک پرس  سلمان خدادادی در واکنش به آمار کودکانی که در مراکز حمایتی نگهداری می‌شوند، گفت: سازمان بهزیستی برای واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌های متقاضی باید مراحل کارشناسی شده‌ای را طی کند البته قانونگذار و سازمان‌های متولی شرایط فرزندخواندگی را تشریح و شفاف کرده‌اند، همچنین در آیین نامه قانون فرزندخواندگی نیز تکلیف برای متقاضیان و سازمان بهزیستی کشور معین شده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری آمار بالای کودکانی که در مراکز نگهداری بهزیستی هستند، تصریح کرد: این آمار بسیار بالا وغیرمعقول است، با این حال سازمان بهزیستی باید شرایط را به گونه‌ای تسهیل کند تا مراحل فرزندخواندگی به راحتی سپری شود، این اقدام در بهبود وضعیت آینده این کودکان تاثیر مثبت دارد.

وی با بیان اینکه فرزندخواندگی باید به شکلی صورت گیرد که پس از واگذاری این کودکان بتوان مانع معضلات اجتماعی شد، افزود: با اصلاح قانون فرزندخواندگی شرایط نسبت به گذشته به خصوص در مورد درج نام این کودکان در شناسنامه سرپرستان تسهیل شد اما با توجه به آمار بالا و وجود متقاضیان بسیار، در واگذاری‌ها باید سرعت بیشتری به کار گرفته شود.

خدادادی معتقد است: نوزادان نیز باید به راحتی به افراد متقاضی واگذار شوند چراکه مراقبت و نگهداری از این کودکان در جمع خانواده به مراتب بهتر از سازمان بهزیستی خواهد بود، از این رو تعداد واگذاری‌ها که امروزه بسیار کم است، باید افزایش یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سازمان بهزیستی نیز باید مکانیزم جدیدی را با توجه به قانون مصوب درنظر گیرد تا فرزندخواندگی را تسریع و آسان کند، در حقیقت باید شرایط خانواده‌های متقاضی در نظر گرفته شود و کودکان بیشتری واگذار شوند.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن یادآوری روند واگذاری کودکان به فرزندخواندگی در کشور، با بیان آنکه اکنون 9800 کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند گفت: سالانه ۱۵۰۰ کودک واگذار و ۸۰۰ کودک از مراکز ترخیص می شوند

منبع:   خانه ملت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار